Itálie

Itineráře - Itálie

Všechny itineráře
Pro vložení nového itineráře se přihlaš pod svým účtem.

Termín:

4/2022

Počet dní:

Rozpočet (os.):

4300Kč

Miláno jsem nikdy neměla na visitlistu mezi těmi top. Jednoho dne jsem ale zabrousila na stránky Ryanair a viděla akci 1+1 letenka zdarma. Když jsem rozklikla lety z Prahy, nabídka mi přišla nic moc. Zkusila jsem tak zadat Katovice a Krakov, protože co si budeme, odtud lítá daleko více spojů a také je to pro nás z Ostravy blíž. No a najednou vidím zpáteční letenky na letiště do Bergama za necelých 600 Kč na 2 osoby. To musím mít!

Na tento spontánní výlet jsme s sebou "přibalili" i rodiče přítele. Mamča letadlem ještě neletěla, tak alespoň syn nebyl první, kdo měl premiéru. Po objednání ubytování jsem začala plánovat, kdy a kam se vydáme. Hodně mi k tomu pomohla aplikace Worldee (všem cestovatelům doporučuji). Chtěla jsem být co nejvíce připravená, protože cestovat low cost s malým dítětem není žádná sranda a bylo to pro nás poprvé. Jak se říká, kdo je připraven, není překvapen!

PONDĚLÍ

Odlet jsme měli původně v 11:50, ale v pátek mi došel e-mail o tom, že se let posouvá na 11:35. Změnili jsme tak plány a vyrazili na letiště o něco dřív. Navigace ukazovala, že cesta bude trvat hodinu, což byl přijatelný čas. Auto jsme nechali na parkovišti v Katowicích a vydali se směrem na terminál B. Po kontrole zavazadel jsme zjistili, že ačkoliv máme letět ještě o 15 minut dřív, let bude stejně o 40 minut opožděn. Když jsme pak nastoupili do letadla, ozvalo se hlášení, že v Itálii je  od 13 do 17 hodin stávka a nikdo z pracovníků v dopravě nepracuje. Nakonec jsme odlétali v 15:50, po 5 hodinách zpoždění. Měla jsem strach z toho, jak to zvládne náš osmiměsíční syn (tolik hodin v letadle je otravné i pro dospělého, natož pro dítě), ale asi se také narodil s cestovatelským duchem :).  Po přistání na letišti Orio al Serio jsme jeli autobusem na nádraží do Bergama a odtud vlakem do Milána. Na ubytování jsme se vydali pěšky, ze zastávky Milano Porta Garibaldi nám cesta trvala asi půl hodiny. Večer jsme padli unavení do postele a těšili se na další den.

ÚTERÝ

Jelikož jsme měli ubytování jen 3 km od centra, MHD jsme využívali minimálně. Vydali jsme se tak pěšky. Kousek od hotelu byl největší milánský hřbitov Cimitero Monumentale di Milano, kam jsme neplánovaně nakoukli hned dvakrát. Všem doporučuji se za brány tohoto hřbitova podívat, je to tam vážně krásné! Naše kroky ale mířily k hlavnímu bodu dne - katedrále Duomo di Milano. Cestou jsme minuli divadlo La Scala a než se před námi objevil skvost na Piazza del Duomo, pokochali jsme se ještě krásou v galerii Viktora Emmanuela II. Když se pak před námi milánská katedrála objevila, bylo to snad dechberoucí! Koupili jsme si předem i vstupenky, takže nás čekala nejdříve prohlídka unvnitř, a pak výšlap nahoru na střechu. Je možnost si zaplatit i výtah, ale my se vydali po schodech. Sice to bylo trošku únavné, ale ten výhled, který se před vámi objeví, když stoupnete na poslední schod, je něco nepopsatelného.  Na oběd jsme šli do restaurace Bistrot El Birocc, která byla kousek od Piazza della Scala, kde jsme si dali pravou italskou pizzu, spaghetti a Aperol Spritz. Den jsme pak zakončili večeří v thajsko-vietnamsko-čínské restauraci Jubin, která se nachází ve čtvrti Chinatown.

STŘEDA

Na středu byla v plánu prohlídka zámku Sforzesco, parku Sempione, Arco della Pace a stadion San Siro. K zámku jsme šli přes park Sempione, kde jsme si cestou k Arco della Pace sedli na trávu, a asi hodinu si užívali sluníčka a povídali si. U zámku jsme pak obdivovali Piazza Castello Fountain. Po nakoupení suvenýrů a pravé italské Gelato, jsme nasedli na Arco della Pace na historickou žlutou tramvaj, která nás odvezla k metru, a my se tak mohli vydat směrem na San Siro Stadio. Zde jsme šli hlavně kvůli přítele taťky, ale když už jsme tam byli, tak proč ne :). Na hotel jsme pak dorazili už kolem páté. Všichni jsme odpočívali a sbírali síly na noc, která bude krušná. V brzkých ranních hodinách budeme muset vyrazit na letiště. Když jsme se trošku prospali, vyrazili jsme opět na večeři do Chinatown (a zase do stejné restaurace, kterou fakt doporučujeme!), a pak zpět na hotel dobalit si věci a spát.

ČTVRTEK

Cestovatelské tipy

Co bych udělal jinak

Už ti letenky nikdo nevyfoukne
Nejlepší akce aerolinek jsou pryč často i během několika minut a bohužel se nikdy nedostane na každého. Nastav si naše e-mailové notifikace, stáhni si appku a o každé akci budeš zaručeně vědět jako první. Jen blázen dává svým soupeřům dobrovolně náskok, no ne? :)
Chviličku prosím, zaletsi.cz pro Vás vyhledává tu nejlevnější letenku ;)