Kompenzace za zpožděný či zrušený let
10.8.2018

Kompenzace za zpožděný či zrušený let

O této nabídce

Každý se jednou dostane při cestování do nějaké nepříjemné situace. Ať už se na odletové tabuli začne objevovat nekonečné zpoždění, aerolinka zruší váš let nebo Vám je odepřen nástup na palubu z důvodu nedostatku volných míst v letadle, ve všech těchto případech máte za určitých podmínek nárok na kompenzaci až ve výši 600 EUR!

Níže se podíváme, kdo nárok na takovou kompenzaci má a třeba to budete i vy. 🙂

Na úvod je třeba říct, že kompenzace jsou zakotveny v tomto Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004. V tomto nařízení jsou stanoveny podmínky za kterých vzniká kompenzace, a ty si níže shrneme.

Hlavní podmínka

  • Jedná se o let z EU, Norska, Islandu či Švýcarska.

NEBO

  • Letíte s aerolinkou, která pochází z EU, Norska, Islandu či Švýcarska.

Pokud splňujete některou z těchto hlavních podmínek, pokračujte dále.

Zpoždění letu

Velmi často se stává, že let má zpoždění. V jakých případech tedy vzniká na určitou péči ze strany aerolinky a jak velkou kompenzaci dostanu?

Jakmile máte zpoždění větší než 3 hodiny, obdržíte finanční kompenzaci ve výši podle níže uvedené vzdálenosti.

  • 250 EUR při délce kratší než 1500 km;
  • 400 EUR při délce letu v rámci EU, Norska, Islandu a Švýcarska přesahující 1500 km, nebo při letu mimo EU, který je dlouhý 1500 – 3500 km;
  • 600 EUR při délce letu mimo EU přesahující 3500 km.

Zrušení letu

Někdy se stane i to, že aerolinka váš let zruší. I v tomto případě máte nárok na kompenzaci, pokud byl let zrušen méně než 14 dní před odletem a zároveň:

  • v období 7-14 dní před odletem vám nebyl nabídnut náhradní let, který odlétá maximálně 2 hodiny před plánovaným odletem a přílet do cílové destinace není později než 4 hodiny, NEBO
  • v období méně jak 7 dní před odletem vám nebyl nabídnut náhradní let, který odlétá maximálně 1 hodinu před plánovaným odletem a přílet do cílové destinace není později než 2 hodiny.

V těchto případech máte nárok na stejnou kompenzaci (tj. 250 EUR, 400 EUR nebo 600 EUR, podle vzdáleností, které jsou uvedeny výše u zpoždění letu). V případě, že vám byl nabídnutý náhradní let mimo výše uvedený časový rámec, můžete si vybrat, zda přijmete navrhovaný náhradní let, nebo si necháte vrátit plnou cenu letenky. Nárok na kompenzaci ale máte v obou případech!

Na stejné odškodnění vám vzniká nárok i v případě odepření nástupu na palubu letadla zejména z důvodu nedostatku volných míst v letadle (aerolinky běžně prodají více míst než v letadle ve skutečnosti je a počítají s tím, že část cestujících letenky změní nebo zruší).

Mimořádné okolnosti

Aerolinky vám nemusí výše uvedenou finanční kompenzaci poskytnout v případě, že prokáží, že zpoždění nebo zrušení bylo způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterými jsou zejména:

  • nepřízeň počasí;
  • stávka zaměstnanců letiště nebo letových dispečerů;
  • porucha letadla v důsledku srážky s ptákem nebo jiné podobné nepředvídatelné události;
  • mimořádná událost na letišti (teroristický útok, požár, nahlášení bomby);
  • politické nepokoje.

Naopak v případě poruchy letadla nárok na kompenzaci nezaniká!!! Aerolinky mají často tendenci vymlouvat se na mimořádnou technickou závadu nebo na srážku s ptákem i v případě, že k ní ve skutečnosti nedošlo. Pokud byla vaše žádost o kompenzace zamítnuta z důvodu, se kterým nesouhlasíte nebo máte o důvodu zamítnutí pochyby, rozhodně se nenechte prvním odmítnutím odradit.

Co je potřeba pro uznání kompenzace?

Uschovejte si letenky nebo palubní vstupenky a doklad o zpoždění letu vystavený dopravcem, pokud něco z toho nebudete mít, nic se neděje, i tak se dá situace řešit.

Jak žádat o kompenzaci?

O kompenzaci žádáte písemně nebo e-mailem přímo aerolinku, se kterou jste letěli. Většina aerolinek má na svých stránkách pro tyto případy specializovaný formulář.  Pokud to nepomůže, doporučujeme se obrátit na specializovanou společnost, která se odškodněními za zpožděné a zrušené lety zabývá. Výbornou zkušenost máme se společností Vaše nároky. Výhodou spolupráce s touto společností je to, že jim za jejich služby předem nic neplatíte a jejich odměna je jen část ze skutečně vymožené částky. U mnoha leteckých společností to bohužel chodí tak, že kompenzaci přiznají jen s případě, že se na ně obrátí takováto společnost, u které mají zkušenost, že kompenzaci bude v případě zamítnutí vymáhat i soudně. Jestliže se na ně obrátíte jako běžná osoba, nárok většinou zamítnou a doufají, že to necháte plavat.

Nárok na občerstvení

Při zpoždění letu má letecká společnost povinnost poskytnout vám kromě finančního odškodnění také přiměřené občerstvení. Na toto občerstvení máte právo v případě očekávaného zpoždění o více než 2 hodiny, přičemž v tomto případě nezáleží na důvodu zpoždění (platí i při zpoždění např. z důvodu špatného počasí nebo jiné mimořádné okolnosti). Vznik nároku záleží nejen na délce letu, ale na rozdíl od finanční kompenzace také na době očekávaného zpoždění, které musí činit nejméně:

  • 2 hodiny u letů do 1500 km;
  • 3 hodiny u letů nad 1500 km v rámci EU nebo od 1500 km do 3500 km mimo EU;
  • 4 hodiny u letů nad 3500 km mimo EU.

Občerstvení musí být přiměřené očekávané době zpoždění, takže bude samozřejmě jiné v případě 2 hodinového a 12 hodinového zpoždění. Jestliže se doba zpoždění oproti původním předpokladům změní, můžete aerolinku požádat o další občerstvení nad rámec již dříve poskytnutého. Aerolinky nejčastěji poskytují vouchery na občerstvení v restauracích / fast foodech na letišti.

Nárok na ubytování

V případě, že váš let byl opožděn nebo zrušen tak, že poletíte až následující den, máte automaticky nárok na ubytování v hotelu a na přepravu z letiště do hotelu a zpět. Jestliže vám aerolinka odmítne ubytování poskytnout, můžete si hotel zajistit sami a následně potom zaplacenou částku od letecké společnosti zpětně vymáhat.

Stejně jako v případě nároku na občerstvení ani zde nezáleží na důvodu zpoždění. Právo na ubytování tedy máte třeba i v případě výbuchu sopky na Islandu nebo sněhové bouře v USA.

Co se stalo nám?

A na závěr Vám přinášíme případ, který se nám stal v roce 2013 a trval dlouhé 2 roky.

24. 2. 2013 jsem měl letět z Miami přes Miláno do Prahy, nicméně při on-line check-in se dozvídám, že letíme bez důvodu až 25. 2. (v tomto případě nám aerolinka změnila let méně jak 14 dní před odletem bez udání důvodů => nárok na kompenzaci díky vzdálenosti >3500km je 600 EUR/os.).

2/2013 – následovalo několik e-mailů mezi mnou a aerolinkou, ovšem bez hodnotné odpovědi, dostal jsem informaci, že se to bude řešit.

6/2013 – následovalo několik dalších e-mailů a telefonátů s vysvětlením, že let byl zrušen kvůli počasí (nebyl, letadlo podle dostupných informací z letiště v pořádku odletělo).

12/2013 – následovala stížnost k Úřadu pro civilní letectví v Praze, který předal stížnost Úřadu pro civilní letectví v Římě.

5/2014 – na stížnost mi nepřišla ani po urgenci žádná odpověď.

7/2014 – předávám všechny potřebné dokumenty společnosti Vaše nároky

9/2014 – dostávám od Vašich nároků pravidelně informace o případu – na aerolinku byla podána předžalobní výzva

12/2014 – podána žaloba

5. 3. 2015 Alitalia vyměkla a vyměnila za stáhnutí žaloby  kompenzaci 600 EUR! Vyhráno!

Jaké máte zkušenosti s vymáháním kompenzací vy?


90
Zapoj se do diskuze

avatar
31 Comment threads
59 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
38 Comment authors
Jirka Spolek - www.zaletsi.czJanaMarekVojtaMichal Recent comment authors
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
wokis
Host
wokis

A jak dopadli lidi kterym zkrachovani Malevu ucinilo ztratu?
Jsem jednim z nich, letenky do USA za 70 litru v trapu, tak jsme podla navodu pozadali o navraceni a zhruba jednou za rok, ze nekde nahodou dovim, ze se porad vec nedoresila a mame cekat.

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Jestlis platil kartou, tak stačí požádat banku o navrácení částky zpět, jelikož transakce je na tyhle účely 100 % pojištěná.

V případě jiné platby je to bohužel špatné, kde to velmi pravděpodobně nedopadne dobře…

wokis
Host
wokis

To je dobry vedet, podivam se, dik za tip!

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Není zač, pevně věřím, žes to platil kartou. 😉

Petr
Host
Petr

sakra, jsem prisel o pekny penize …
2010 jsem byl v Irsku a chtel letet do Londyna a nejdrive byl let opozden, cekali jsme asi 2h a pote byl zrusen.
Druhy den byl let zrusen asi 3h pred odletem a nakonec jsme prebookovali letenky (zadarmo 🙂 – jaka velkorysost od Aerlingusu) a leteli na Gatwick.

no pro priste aspon chytrejsi 🙂

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Příště budeš o 250 EUR bohatší. 😉 🙂

Martina
Host
Martina

Nemělo by v této větě být: právo na kompenzaci v případě zpoždění NEMÁTE tehdy… ? „Ještě není úplně vyhráno, právo na kompenzaci v případě zpoždění máte tehdy, pokud zpoždění vzniklo díky mimořádným okolnostem, kterým nešlo zabránit. Mezi takovéto okolnosti patří například špatné počasí, stávka na letišti, nepokoje v konečné destinaci či srážka s ptákem.“

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Díky za upozornění, i když jsem si to celé četl 3x, stejně se tam chybka našla. opraveno. 🙂

nahrady.cz
Host
nahrady.cz

Tak u tech castek Vam asi neco chybi, jelikoz dopravce muzes provest rerouting takze se neco stane.

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Jojo, díky, doplníme. 😉

Martin V.
Host
Martin V.

24.2.2013 jsem mel stejny problem v Miami,pravdepodobne jako vy se spolecnosti Alitalia a po hadce jsme nakonec dostali 4 mista a odleteli.Vse take probihalo bez predchoziho upozorneni.

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Nechtěli jsme aerolinku jmenovat, ale úplně stejný problém. Jsem zvědavý, jestli to vyválčíme. 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Nasli vam tedy mista ci jste leteli druhy den?

Jirka Spolek - zaletsi.cz
Host

Letěli jsme druhý den, let byl podle informací od aerolinky zrušen, nicméně mám potvrzené, že let v pořádku odletěl. 😀 Regulérní overbooking… Takže 600 EUR je na místě. 🙂

John
Host
John

Dobrý den,
stala se nám taková věc. Letěli jsme s jednou leteckou společností a letenky byly koupené přes agenturu Pelikán. Bohužel let byl zrušen a technickou chybou u Pelikána, kterou přiznali nám to nikdo nedal vědět. Náhodou jsem se to dopátral 2 dny před odletem když jsem tiskl letenky. Mám i v takovém případě nárok na odškodné?

Eva
Host
Eva

Dobrý den,
zde bych doporučila určitě zkusit požadovat kompenzaci po letecké společnosti, s kterou jste měl letět. Ta by si to následně již sama měla s Pelikánem vyřídit. Pokud let nebyl zrušen pro mimořádné okolnosti, nárok na finanční odškodnění bych zde nejspíš viděla.

vijaCZEk
Host
vijaCZEk

O kompenzaci jsem žádal Ryanair, když mi zrušili let z Bordeaux kvůli stávce dispečerů. Jedoný náhradní let co mi nabídli byl za dva dny (druhý den tento spoj nelétal) a na jinou společnost mě posadit nechtěli, přestože létali. Nabídli náhradní ubytování – pouze však na jednu noc, které jsem odmítl. Následně po dohadování na letišti nabídli ubytování i na obě noci. Zpětně jsem potom požadoval proplacení veškeré stravy a veškeré dopravy za dva dny navíc a bez větších problémů proplatili. Zkušenost tedy neutrální – ideálně bych si představoval zajistit let s jinou společností, která létala (protože ušlý zisk v práci,… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Zdravim, nemá někdo zkušenosti s Ryanairem?

Let byl zpožděn o 3 hodiny, mají sice online x formulářů, ale není tam možnost zaškrtnout, že jsem na let po zpoždění nasedl (můžu si vybrat, buď jsem přebookoval na jiný let, nebo jinou společnost, nebo jsem neletěl vůbec, a v tom případě to pozná, že jsem na let nasedl a nepustí mě to dál)… Nebo je třeba to řešit e-mailem?

Veronika
Host
Veronika

Dobrý den, měla jsem navazující spoj z Frankfurtu do Porta, ale letadlo na mě díky zpoždění toho z Prahy a nedopatření nepočkalo. Ve Frankfurtu jsem zkysla 7 hodin, než letělo další. Dostala jsem jen poukázku na jídlo v hodnotě 10 eur. Mám ještě na něco nárok, nebo už ne?

Monika W.
Host
Monika W.

V létě jsem letěla se zpožděním, ale nejsem si jistá zda jsem neztratila palubní vstupenku – v článku píšete, že se to dá řešit. Jak prosím ? 🙂

Jolana
Host
Jolana

Ještě se mi tento problém nestal, ale kde dostanu potvrzení na příletovém letišti, že byl let zpožděn? Děkuji, Jolana

Martin
Host
Martin

Dobrý den. Máte zkušenost, jak dlouho trvá od vyřízení žádosti po vyplacení částky? Dostal jsem se do popisované situace, kdy mám nárok na odškodnění 600 EUR od British Airways. Formulář jsem odeslal 29.7. Odpověděli mi 24.8., že žádost postupují k posouzení kolegům do Británie. Je tam nějaký časový limit? S takovou rychlostí ty peníze dostanu tak na důchod. Díky.

Michal
Host
Michal

Prosim poradte! mate skusenosti aj s Wizz Airom?
Nam ti tupci zrusili let z Istanbulu (do Budapeste ) a ani nas o tom neiformovali!!! museli sme si na letisku booknut dalsi iny , nahradny let…ako mam dalej postupovat?..

dakujem za kazdu radu..

Michal

Jirka
Host
Jirka

Dobry den,

pred mesicem mi Eurowings zrusili let a nabidli spoj az dalsi den. Mam tedy narok na 250euro (dali vedet den odletu a bylo to do 1500km) a vraceni ceny letenky. Ale jak mam zjistit, kolik stala ta cast letenky, ktera se vztahuje ke zrusenemu letu (byla zpatecni, prvni let probehl)? Jak moc tato zalezitost specha (jake jsou promlceci lhuty, nemam moc cas to nyni resit…)?

Dekuji mockrat za jakekoliv zkusenosti, preji hezky den.

Jirka

Honza
Host
Honza

Dobrý den, v červenci jsme se se snoubenkou vraceli z dovolené z Portugalska. Letěli jsme se společností enter air. Cesta tam byla bez problémů, cesta zpět s problémy. Po 20 minutovém čekání ve vyhřátém autobuse cca 20 metrů od letadla nás nakonec pustili na palubu. Vletadle byl chládek – cca 10 minut. poté nastalo peklo. Rtuť teploměru vystoupala kčíslu 36 a my se začali pořádně potit. Tento stav trval cca hodinu, po které k nám promluvil kapitán letadla, že ještě další hodinu budou pracovat na odstranění technické závady. Po 2 hodinách jsme se konečně rozjeli a vzlétli. Má cenu se… Číst vice »

Tomáš
Host
Tomáš

Dobry den, v cervenci 15.7. 2016 v noci na letisti v letadle B737 spol. Travel Service na Rhodosu jsme kvuli puči v Turecku cekali v letadle na odlet do Ostravy přesně 2 hod. a 48 min. Mam narok na kompenzaci? Dekuji za odpoved. Syrek

Lukáš
Host
Lukáš

Za puč v Turecku přeci aerolinka nemůže, takže na žádnou kompenzaci nárok nemáte

Zdeněk Soldán
Host
Zdeněk Soldán

Dobrý den, Včera jsem se vrátil z Gruzie, kde jsem byl 14 dní. Letěl jsem s Ukraine international airlines. Hned po příletu (26.8.) mi nedorazila krosna s tím, že snad dorazí příští den. Jelikož letadlo z Kyjeva do Kutaisi (město v Gruzii, kam jsem přiletěl) létá jen jednou denně v půl 12 v noci, musel jsem strávit celý den neplánovaně ve městě a na letišti. Krosna byla původně kompletně zabalená do fólie. Druhý den krosna přišla ovšem rozbalená z fólie a bez stanu, který byl připevněn navrchu a nože, který byl uvnitř krosny ve vrchlíku. Stan ani nůž zatím nebyl… Číst vice »

Emma Soria
Host
Emma Soria

Dobry den,
chtela bych se zeptat na pripad kompenzace v pripade maleho ditete, tedy do 2 let, kdy plati pouze cast ceny letenky a nema narok na sedadlo a starsiho 2 let, kdy plati vetsi cast letenky a ma narok na sedadlo.

Dekuji.

vladislava bulenova
Host
vladislava bulenova

dobry den 23.8 jsem letela z Malagy do Prahy přímím večernim letem .Vprubehu letu nam kapitan kapitan oznamil že přistaneme ve francouzkém Lyonu kvuli poruše na motoru.V Praze jsme mneli přistát v 1.30 am a misto toho jsme přistali v tom čase v Lyonu.od te doby jsme se placali na letisti bez informace kdy poletime dal,hotel byl přidelen jen cestujicim s detmi .asi v 9am sme se konecne dozvedeli že odletime kolem 11am a tak se i stalo.zajimalo by mne jestli mam narok na kompenzaci.,nevim jak to zjistit,V.Bulenova

Eva L.
Host
Eva L.

Dobry den..chtela bych se zeptat,zda mam narok na kompenzaci za temer 5 hodinove zpozdeni letu z Dubaje do Prahy,spolecnost Emirates. Narok mi neuznali s tim,ze nejsou leteckou spol. registrovanou v EU. Pokud jsem ale obcan EU,zakon se na me vztahuje a jsou povinni mi kompenzaci zaplatit? Dekuji za odpoved

Martina
Host
Martina

Dobrý den, dnes mi byl zrušeny let z Vídně do Dusseldorfu. Při rolování na ranveji dostal kapitán infarkt a musel být transportován ihned do nemocnice. Z toho důvodu byl let úplně zrušen, protože druhy pilot nebyl schopný letět. Dostali jsme ubytováni a náhradní let (v čase, ve kterém jsem potřebovala být na místě žádný let nebyl,tak jsem dostala náhradní variantu na jiné letiště, případně mi bylo nabídnuto letět s různými přestupy nebo v naprosto nevhodném čase). Dá se v tomto případě zadat o další kompenzaci?
Děkuji 😉

Eva
Host
Eva

Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda se kompenzace za zpoždění letu vztahuje na lety společnosti LATAM. Díky zpoždění letu z Limy do Madridu jsme nestihli odlet z Madridu do Frankfurtu (vše s LATAM) a následný do Prahy (s ČSA). V Madridu nám zajistila LATAM nocleh. Do Prahy jsme dorazili s 20 hodinovým zpožděním.
Díky

Kamila
Host
Kamila

V případě zrušení, zpoždění letu, odepření nástupu na palubu bych mohla vřele doporučit firmu flight.refund.cz, která pomohla celé naši rodině při kompenzaci, vzhledem k tomu, že náš let měl spoždění více než 3 hodiny. Po marných pokusech vymáhání úhrady oprávněného nároku přímo u letecké společnosti jsme se obrátili na tuto společnost, kterou mohu každému jen odporučit!

Lukáš
Host
Lukáš

Dobrý den, 11.8.2017 jsme letěli EasyJetem z Milána Malpensy do Prahy, místo příletu ve 13:00 jsme přistáli v 16:22 hodin. Máme nárok na nějakou kompenzaci? U nich na webu jsem našel tohle vyjádření: Jsme opravdu líto pro další zpoždění letu. Posádka na dřívější let dosáhly jejich maximální zákonné pracovní doby v důsledku dřívějšího zneužívání. Existují přísná celé odvětví pravidla týkající se počtu hodin, posádky jsou oprávněni k výkonu práce. K ochraně bezpečnosti našich zákazníků a posádky těchto nemůže být překročena. V důsledku toho jsme museli vyhlásit nové členy posádky z úsporného režimu. Čím dříve let byl zpožděn odlet, aby doba… Číst vice »

Michal
Host
Michal

Dobrý den,
20.10. jsme odlétali do Pekingu (přímý let Praha X Peking), po příchodu na letiště nám řekli, že let je spožděn o 7 hodin, do Pekingu jsme přiletěli opravdu o 6-7 hodin později, dle letového plánu. Letěli jsme s Hainan airlines.
Máme právo na kompenzaci, a co by jste doporučil, zkusit to napře sami, nebo to dát rovnou nějaké společnosti, která se tím zabývá?
Díky Michal

Antonin
Editor

Dobrý den, tady záleží, čím bylo ono zpoždění způsobeno. Pokud by to nebylo z důvodu počasí/stávky personálu či dalších nepředvídatelných okolností, tak byste měli dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 mít nárok na odškodnění 600 €, jelikož zpoždění bylo delší 3 hodin a vzdálenost přesáhla 3 500 km. Ideální byste měli mít elektronickou letenku nebo palubní lístek a doklad o zpoždění (vystavený na letišti či fotku tabule se zpožděním). Následně bych se obrátil přímo na aerolinku a konfrontoval ji se svým požadavkem. To bych zkusil nejdříve. V případě, že by odezva nebyla valná či se cukali, tak… Číst vice »

Michal
Host
Michal

Tondo díky, tak mám tu první odpověď: „Zpoždění letu z Prahy do Pekingu č. HU 7938 ze dne 20.10.2017 bylo totiž způsobeno mimořádnými okolnostmi, a to nepříznivými povětrnostními podmínkami, pro které nemohl letecký dopravce let uskutečnit tak, jak byl naplánován. Vzhledem k této situaci tak letecký dopravce za vzniklé zpoždění neodpovídá a nárok na kompenzaci ve smyslu Nařízení č. 261/2004 pasažérům tohoto letu nevzniká. “ Moc mi to nedá, tak jsem zpětně zkontroloval počasí v Praze i Pekingu…a nic mimořádného jsem nenašel. Napsal jsem tedy na úřad civilního letectví a čekám teď na odpověď. Ještě by mě zajímalo, vím že… Číst vice »

Anonymní
Host
Anonymní

Letěl jsem s největším Tour operátorem Evropy z Vídně do Rhodu. Zpoždění z Vídně přesáhlo 4 hodiny a nakonec v cílové destinaci (1600 km daleko) bylo téměř 5 hodin. TUI se vymlouvala na nepříznivé počasí na Rhodu (bouřka). To dokáži pochopit, ale má zákazníka zajímat, že přeprava je zajišťována pouze jedním letadle a to na dané lince? Rozumově vzato: proč má zákazníky zajímat, že na Rhodu byla bouřka a letadlo tedy nabralo zpoždění již v opačném směru z Rhodu? Píši to dost jasně? Pro mne byla přece nástupní stanice Vídeň a ne Rhodos. Mě nemusí zajímat provozní záležitosti přepravce, tj.… Číst vice »

Anonymní
Host
Anonymní

Doplním, že 50 euro za taxi jsem nebyl ochoten zaplatit, když bus přišel na asi 4 euro. Takže jsem také přišel o jednu zaplacenou noc na hotelu. Do Řecku už nikdy, slabé služba za dost peněz. Navíc jsou Řeci snad nejlínější národ na světě. Už jsem toho dost nalétal.

Anonymní
Host
Anonymní

Poslední dodatek. Kompenzace TUI na letišti ve Vídni byla 8 euro!!!! Za to si koupíte tak bagetu či maličkou kávu. Proto ze zásady nic na letištích nekupuji. Mnohonásobně vše předražené. Češi nemají tolik peněz jako Američané, Němci, Francouzi, Australané… Máme proti nim zhruba 1/4.

Lukáš
Host
Lukáš

Dobrý den, jak je to v případě, že mi odepřením nástupu do letadla vznikne škoda výrazně vyšší, než jaká je kompenzace (např. navazující let, ubytování apod.)? Mám v tomto případě nárok jen na kompenzaci podle nařízení?

Michal
Host
Michal

S vasimi naroky zkusenost dobrou nemam, letel jsem s Condor/Thomas Cook, z mnichova, dal pripad jim, se vsemi dolumenty, ale po roce s Vasiminaroky ukoncil spolupraci, protoze jejich dopisy nikam nevedly a pak z nich take vypadlo, ze nemaji pravnika v Nemecku a tak kdyz na ne aerolinka kasle, tak s tim nic vic nez podepsany dopisy neudelaji. Vasenaroky na druhou stranu jednali slusne, a vystavili potrebne dokumenty o ukonceni spoluprace (maji exkluzivitu a clovek to do te doby nemuze resit na vlastni triko) Mno, vyplnil jsem dotaznik na webu aerolinky a pripojil eu formular o zpozdeni. Pak take pripojil… Číst vice »

Vojta
Host
Vojta

Ahoj, máte zkušenost s vymáháním zaplacení po neevropských leteckých společnostech, konkrétně egyptských AMC Airlines? Dle vyjádření CAA na urgence nereagují a ignorují i správní pokuty, takže v zásadě jedinou možností je se s nimi soudit v Egyptě.

Marek
Host
Marek

Zdravím, zrovna jsem se vrátil z cesty a aerolince se pokazilo letadlo, tak jsme odletěli až druhý den. Nicméně aerolinka není z EU, byť odlet byl z EU. Je zde také automaticky nárok na fin. kompenzaci nebo to záleží na libovůli aerolinky? Zažádal jsem si přes jejich web, nyní čekám na odpověď. Díky

Jana
Host
Jana

Ahoj, před několika měsíci jsme si koupili letenky z Paříže na Martinik, s tím že dnes (17.10.) nám přišel od letecké společnosti email, že náš naplánovaný let 22.11. ruší a zároveň nabízejí náhradní odlet druhý den večer. Taktéž nám posunuli i zpáteční let. Vím, že na kompenzaci nárok nemáme (informace přišla déle než 14 dní před odletem), nicméně máme už koupené letenky Praha-Paříž (s jinou leteckou společností), což nám situaci trochu zkomplikovalo. Nevíte někdo, zda-li by se s tím dalo něco dělat? Předpokládám, že je to marné a budeme se s tím muset nějak vypořádat, ale možná má někdo podobnou… Číst vice »

Už ti letenky nikdo nevyfoukne

Nejlepší akce aerolinek jsou pryč často i během několika minut a bohužel se nikdy nedostane na každého. Nastav si naše e-mailové notifikace, stáhni si appku a o každé akci budeš zaručeně vědět jako první. Jen blázen dává svým soupeřům dobrovolně náskok, no ne? :)
Chviličku prosím, zaletsi.cz pro Vás vyhledává tu nejlevnější letenku ;)