O této nabídce
Za teplem do jihovýchodní Asie
Zima se sice ke konci roku mílovými kroky moc nepřibližovala, ale pomalu se začal blížit čas koupit „něco do tepla“, protože zimu opravdu rád nemám.
Emirates, moje nejoblíbenější aerolinka, mi nabídla „za málo peněz hodně hodin ve vzduchu“ a krkolomný routing do Bangkoku (BKK) s jednodenním zastávkou v Dubaji (DXB) na cestě tam a jednodenní zastávkou v Hong Kongu (HKG) na cestě zpět byl na světě. K tomu ještě dokoupit od Bangkok Airways Bangkok => Koh Samui a máme itinerář kompletní.
Praha => Dubaj
Emirates – Boeing 777-300 A6-EMQ
Sedadlo 47J
Loading faktor 95 %
Pochmurné páteční dopoledne, zabalit svých pár švestek (vycvičen z Ryanairu, fakt by mi asi i kabinové zavazadlo bohatě stačilo, k čemu proboha 30kg?!) a vzhůru na terminál 1. Na check-inu příjemnej mladík rychle říká „to bude rychlé“. Opak byl pravdou. Se mnou ještě mimo jiné cestoval tatínek, který se jmenuje na chlup stejně, takže můj věrnostní účet u Emirates – Skywards byl uveden u obou, čili 200 % mil, no neberte to. Jedinou nevýhodou bylo to, že jeden z nás by musel zůstat v Praze, protože měli pro dva lidi jenom jedno číslo letenky. Mladík s úsměvem nejdřív listuje v sešitu, poté někam volá, zase volá, mladík je už bez úsměvu ale konečně máme obě letenky v pořádku.
Boarding proběhl bez sebemenších komplikací a po chvilce usedám do velkého Boeingu 777-300 na sedadle 47J. Ať si říká kdo chce, co chce o B777 a jejich deseti místech v řadě, vzadu se dá let na dvojsedačkách a širší uličkou přežít opravdu luxusně.
Boeing 777-300 v Praze
[singlepic id=15 w=640 h=480 float=none]
Velmi chutná večeře
[singlepic id=16 w=640 h=480 float=none]
Tranzitujeme v Dubaji nedaleko letiště
[singlepic id=17 w=640 h=480 float=none]
Tržiště
[singlepic id=18 w=640 h=480 float=none]
Burj al Arab
[singlepic id=19 w=640 h=480 float=none]
Budoucnost v současnosti
[singlepic id=20 w=640 h=480 float=none]
Tranzitujete-li déle jak 5 hodin, máte zdarma od Emirates občerstvení
[singlepic id=21 w=640 h=480 float=none]
Dubaj => Bangkok
Emirates – Boeing 777-300 A6-EMR
Sedadlo asi 37J
Loading faktor 100 %
Po jednodenním stopoveru v Dubaji usedáme opět na palubu Emirates. Let plný Pákistánců, Indů a jiných podivínů, spousta z nich jen kašlalo a prskalo, k tomu všemu uprostřed noci tomu dal řev dítka opravdu příjemný punc. No nic, já volím strategii Jameson, Jameson, Jameson, kterého je zdarma na palubě (ne)omezené množství, hudba a dobrou noc. Tato varianta jako vždy funguje a okolo osmé ráno náš pilot správně třískne s triplsedmou o zem, aby dostatečně probudil zbývající ospalé pasažéry.
Bangkok => Koh Samui
Bangkok Airways
ATR 72-500
Loading faktor 100 %
Na přestup v Bangkoku spolu s vyzvednutím a odbavením zavazadel na navazující let Bangkok Airways jsem vyhradil 2 hodiny 15 minut. Ještě jsem si říkal, jestli to není zbytečně moc, ale opak byl pravdou. Nevím, jestli to byla blbá souhra náhod, ale přišlo mi, že Emirates mají stojanku úplně nejdál, co to od terminálu vnitrostátních letů jde. Rychlá chůze se postupně změnila ve sprint. Na imigračním fronta přes 45 minut, říkám nějakému úředníkovi, že máme navazující spoj, on s typicky asijským úsměvem vřele odpovídá, „klid, to stihnete naprosto v klidu.“ Po imigračním to vypadalo tak tak, jenže celé to ještě zkomplikovala reklamace roztrženého kufru. Na check-in Bangkok Airways doslova přilítneme asi 40 minut před odletem a u přepážek nás přivítá fronta na dalších zhruba 30 minut. Absolutně nestíháme. Co teď? Rvu se davem na přepážku business class, za kterou sedí usměvavá asiatka a kde není ani živáčka. Unavený po nočním letu se snažím usmívat a ptám se, jestli by mi nebyla tak hodná a neodbavila nás ještě na aktuální let na Koh Samui. Lehce přikyvuje, mezitím dávám signál ostatním, aby k business přepážce dorazili také. Asiatka z ostatních moc nadšená nebyla, ale kufr odbaven. Rychle ještě vyzkoušet salonek pro economy cestující, který je pro pasažéry Bangkok Airways zdarma a šup busem do vrtulového ÁTRka, které mají pomalované s typickými rybičkami. Let s velkou snídaní byl více než příjemný a po hodině a deseti minutách usedáme na jednom z nejhezčích letišť, kde jsem zatím byl.
A opět pořádná porce skvělého jídla
[singlepic id=22 w=640 h=480 float=none]
[singlepic id=58 w=640 h=480 float=none]
[singlepic id=59 w=640 h=480 float=none]
Pěkně pomalované éro Bangkok Airways
[singlepic id=25 w=640 h=480 float=none]
I na krátkém letu se podávala snídaně
[singlepic id=26 w=640 h=480 float=none]
ATR 72 už v Koh Samui
[singlepic id=27 w=640 h=480 float=none]
Koh Samui Airport
[singlepic id=28 w=640 h=480 float=none]
Ubytování mezi banánovníky
[singlepic id=29 w=640 h=480 float=none]
Chrám
[singlepic id=30 w=640 h=480 float=none]
Koh Phangan
[singlepic id=31 w=640 h=480 float=none]
Koh Samui => Bangkok
Bangkok airways
Airbus A319
Loading faktor 90 %
Na letiště přijíždíme s časovým předstihem. Když nás vidí milá Thajka na check-inu, říká, že pro nás má dobrou zprávu, všechny lety do Bangkoku (kam mimo jiné Bangkok Air lítá stejně pravidelně, jako pantograf z Prahy do Benešova) jsou sice zpožděné, ale mohli bychom stihnout dřívější let a vesměs na tom vydělat. Ostatní jsou nadšení, já sem smutnej, protože to znamená jediné, žádné ÁTRko na cestě zpět, ale „klasický“ Airbus A319.
Odpolední sváča
[singlepic id=32 w=640 h=480 float=none]
Ne zrovna přívětivé mraky
[singlepic id=33 w=640 h=480 float=none]
Baggage claim mezi orchidejemi
[singlepic id=34 w=640 h=480 float=none]
Bangkok hl. n.
[singlepic id=35 w=640 h=480 float=none]
Jeden z chrámů v Bangkoku
[singlepic id=36 w=640 h=480 float=none]
Noční pohled z pokoje
[singlepic id=37 w=640 h=480 float=none]
Bangkok => Hong Kong
Emirates A380-800, Business class (C)
Loading faktor v C asi 50 %
Sedadlo 23K
A je to tady! To, na co jsem se těšil ze všeho nejvíc. Díky poctivě nasbíraným mílím z předešlých letů s Emirates upgraduji do horního patra. S EK jsem už tuhle trasu letěl, ale celou z Dubaje v economy class, z dolního patra „dobytčáku“ musím určitě doporučit řadu 81, sedadlo K, které má opravdu hoooodně místa na nohy.
Na check-inu, opět obrovský problém se stejnými jmény, do toho ještě jedno jméno poletí v C a druhé v Y, což slečna nemohla absolutně pochopit. Na to přišel její šéf, jeden, dva, tři telefonáty a bylo to.
Tento let byl můj první v C class na horní palubě Airbusu A380 J. Bar neměl žádnou chybu, koktejl mi barmanka namíchala delikátní. Jediné, co mi vadilo, bylo to, že když jsem se opřel pravou rukou o poklop pod okýnkem, téměř vždy jsem ho otevřel. Na delším letu by mi to určitě dost vadilo, no mají kluci u EK ještě co vylepšovat.
Letištní salonek
[singlepic id=38 w=640 h=480 float=none]
Výběr byl opravdu pestrý
[singlepic id=39 w=640 h=480 float=none]
Nikdo nikde
[singlepic id=40 w=640 h=480 float=none]
A jdeme boardovat!
[singlepic id=41 w=640 h=480 float=none]
Největší dopravní éro na světě, Airbus A380
[singlepic id=42 w=640 h=480 float=none]
Sedačka business class na horní palubě
[singlepic id=43 w=640 h=480 float=none]
Soukromý minibar + tablet
[singlepic id=44 w=640 h=480 float=none]
A máme tu připravenou postel!
[singlepic id=45 w=640 h=480 float=none]
Velmi dobrá ryba
[singlepic id=46 w=640 h=480 float=none]
Příprava koktejlu
[singlepic id=47 w=640 h=480 float=none]
Plné to úplně nebylo
[singlepic id=48 w=640 h=480 float=none]
V oblacích
[singlepic id=49 w=640 h=480 float=none]
Sprcha
[singlepic id=50 w=640 h=480 float=none]
Hong Kong v noci
[singlepic id=51 w=640 h=480 float=none]
…a ve dne
[singlepic id=52 w=640 h=480 float=none]
Hong Kong => Dubaj
Emirates Boeing 777-300 A6-EBN
Loading faktor asi 15 %
Vzhledem k tomu, že se mi podařilo „narvat“ na jednu letenku přílet do HKG v 17:30 a odlet do DXB v 17:10, rázem se z toho stal příjemný „denní stopover gratis“. Check-in už snad ani není třeba připomínat, opět šílený problém se stejným jménem. Jenže už tady mi bylo něco divné. Koukám kolem sebe, otevřené čtyři přepážky EK a nikde nikdo. Hm, no nic, utrácím poslední peníze ze své Octopus karty za žemli u Donalda a mířím pomalu ke gate. Zde je lidí, jak šafránu a už se boarduje let do Dubaje. Nakonec v tomhle éru bylo 56 lidí, což jsem na long-haul let ještě nikdy nezažil. Posádka z toho byla taky pěkně překvapená a evidentně si tenhle let užívala. Téměř každý vyfasoval čtyřku uprostřed, dvě deky, čtyři polštářky a z triplsedmy se stala na téměř 9 hodin jedna velká příjemná ložnice.
Něco zapečeného, ale vynikající!
[singlepic id=53 w=640 h=480 float=none]
Na stropě se rozsvítily hvězdy, dobrou noc!
[singlepic id=54 w=640 h=480 float=none]
A pro jistotu před přistáním sváča
[singlepic id=55 w=640 h=480 float=none]
Dubaj => Praha
Emirates Boeing 777-200 A6-EMD
Loading faktor přes 90 %
Z tohohle posledního letu moc vzpomínek nemám. Celý rozlámaný usedám spolu s ostatními na čtyřku uprostřed. Seating dopředu na zadní dvojsedačky z nějakého podivného důvodu udělat nešel, ale co oči nevidí, letadlo je full ale vedle mě je naprosto volná trojka. „Boarding completed“. JUPÍ! Radost byla předčasná. Na tu trojku si to rychle ještě šine drsnej rocker s rockerkou a malym dítkem. Hm, infant vedle mě a já na čtyřce uprostřed, ach jo… Naštěstí infant brzo usnul a zbytek letu až do Prahy byl naprosto v pohodě.
Jedna z nejdelších leteckých linek, Dubaj => San Francisco, 17,5 hodiny non-stop
[singlepic id=60 w=640 h=480 float=none]
Oběd před přistáním
[singlepic id=57 w=640 h=480 float=none]
Celkové hodnocení: Emirates jsou pro mě pořád špičkovou aerolinkou a i přes obrovskou expanzi si stále udržují vysoký standard služeb. Bangkok Airways s ničím nepřekvapili, ale ani s ničím nezklamali, takže proč je nevyužít příště znovu, snad jen s větší rezervou v Bangkoku.