O této nabídce
Tak to je opravdu bomba! Ryanair se plánuje usadit na Letišti Václava Havla v Praze a oznámil další novou linku. Vůbec první spoje z Libye však začnou létat i na zmodernizovaný terminál v Pardubicích.
Je to opravdu mimořádná novinka, neboť se jedná o další rozšíření již tak bohaté sítě irského dopravce. Do Prahy se bude létat dvakrát týdně z hlavního města Tripolisu, zatímco Pardubice získají pravidelné spojení s městem Benghází ležícím na břehu Středozemního moře ve východní části Libye.
Letenky jsou již v prodeji, z Pardubic do Benghází pořídíte jednosměrnou letenku momentálně za 666 Kč, zatímco v opačném směru vás bude stát letenka 5 325 Kč. Jedná se zřejmě o jasné opatření snažící se profitovat na očekávané velké poptávce na letech z Afriky do Evropy. Vynořily se již spekulace, že v libyjských uprchlických táborech budou dobrovolníci neziskových organizací rozdávat vouchery vybraným migrantům z Nigeru, Jižního Súdánů či Eritrey a cestu do Evropy jim tak maximálně usnadní.
- Rezervujte: přímo přes stránky dopravce Ryanair
- Zavazadla:
- ČR – Libye: 1 ks příručáku o max. rozměrech 55 x 40 x 20 cm a 1 ks s limitem 35 x 20 x 20 cm (dohromady 10 kg)
- Libye – ČR: 2 x 32 kg k odbavení + klasický příručák
- Dostupnost: od konce října 2018
- Termíny:
- Pardubice – Benghází
- 4. – 11. 12. za 5 991 Kč
- další termíny v našem kalendáři
- Praha – Tripolis
- 8. – 12. 11. za 6 565 Kč
- další termíny v našem kalendáři
- Pardubice – Benghází
Zkorumpovaná média mlží…
Z Libye zatím Ryanair provozuje jedinou linku na berlínské letiště Schönefeld. O ní se však mnoho neví, jelikož byla spuštěna na popud Evropské komise v Bruselu. Letenky na trase mezi Berlínem a Tripolisem navíc nelze zakoupit přímo v rezervačních systémech aerolinky, ale pouze v kamenných prodejnách na zmiňovaných letištích a v uprchlickém táboře v Misurátě. Ten byl zřízen na konci roku 2015 ve spolupráci Mezinárodní organizace pro migraci (IOM) s Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) za účelem zmírnění masivní migrace na starý kontinent. Evropská unie si od zavedení této „polotajné“ linky slibovala zlepšení situace v námořní dopravě, kdy si zpovykaní kapitáni zámořských obchodních lodí stěžovali na nízkou plynulost dopravy a manévrovací obtíže mezi spoustou člunů s uprchlíky.Informační embargo na tuto linku prolomil až dnes šéf Ryanairu Martin O´Leary, když na tiskové konferenci při summitu EU v Bruselu tuto linku nejprve potvrdil a následně odhalil plány společnosti zavést do Libye i linky nové. Původně měly nové spoje ze severu Afriky zamířit na londýnské letiště Stansted, ale po rozhodnutí o brexitu bylo nutno od záměru upustit, jelikož by se společnost Ryanair nemohla opřít o oporu EU.
Proč právě Česká republika
A proč padlo rozhodnutí právě na Českou republiku? Martin O´Leary tento fakt komentoval slovy: „Praha je celosvětově známé a oblíbené město, leží v srdci Evropy a očekávaní pasažéři odtud budou mít blízko do všech koutů kontinentu. Navíc bude pražská báze od zimního letového řádu posílena třetím Boeingem 737-100.“ V kontextu již dříve oznámených linek z Ammánu, Marrákeše a izraelské Ovdy, tak z jeho sdělení jednoznačně vyplývá, že Praha by se měla stát přestupní stanicí pro uprchlíky mířící do Evropy. Na otázku směřující ke druhé oznámené lince mezi Pardubicemi a Bengházím odpověděl: „Pardubice jsou v Libyi velice známým pojmem a atraktivní destinací. Vzpomeňte na 80. a 90. léta, kdy Česká republika dodávala Kaddáfího režimu stovky tun výbušniny Semtex. A ten je vyráběn právě v pardubickém závodě Sythesia.“ Mezi řádky čtenář odhalí, že imigranti by pak v Pardubickém kraji mohli brát našincům práci. Pro úplnost historických konotací je třeba zmínit, že právě plastická trhavina Semtex byla dávána do souvislosti s teroristickým útokem libyjských agentů nad skotským Lockerbie.