O této nabídce
Průběh:
1.9. Aktualizace – Celou věc jsme dnes konzultovali s několika právníky a na první pohled to vypadá, že v případě podání žaloby je velká šance domoci se obnovení letenky. Zítra budeme mít navíc schůzku s jedním s předních českých právníků, který se danou oblastí zabývá, abychom si naše předběžné závěry potvrdili. Dále jsme se rozhodli, že v rámci maximilazace šance na úspěch podáme hromadnou předžalobní výzvu prostřednictvím jedné z pražských advokátních kanceláří a v případě neuznání budeme koordinovat i další právní kroky (podání žaloby). Více informací se dočtete ve speciálně vytvořené skupině na facebooku „First Class letenky s British Airways„, na jejíž správě se podílíme.
31. 8. Aktualizace – American Airlines dnes zrušily poslední potvrzené letenky ve First class. Řešíme to společně se Student Agency a s právníky, jaké další kroky budou nejlepší, prosím o strpení, budeme Vás brzy informovat zde i na facebooku a Twitteru. 🙂
29. 8. Aktualizace – Vzhledem k tomu, že se k nám dostal velice zajímavý názor, podle kterého v tomto případě aerolinka nemá právo letenku zrušit, budeme celou situaci konzultovat s právníkem a dáme vám vědět o výsledku našeho zkoumání.
28. 8. Aktualizace – letenky zrušeny, tentokrát to nevyšlo, takže vrátí zpět peníze. Nicméně, cena to byla za zpáteční letenku adekvátní, takže kdo by si chtěl stěžovat, může vyplnit tento formulář.
18:11 Aktualizace – Tarif je již opraven, nyní čekáme na vyjádření aerolinky, jestli letenky uzná, či ne.
16:07 Aktualizace – Rezervujte přes: Kalendář dostupných termínů
British Airways se opět ustřelili v tarifech! Zpáteční letenky z Prahy (PRG) do Cancúnu (CUN) či do Mexico City (MEX) pořídíte už za 18176 Kč!
Jedná se o zřejmě o skvělou akci nebo o chybu. Za žádných okolních nikam nevolejte a letenky uhraďte platební kartou. Vyčkejte několik dní, jestli aerolinka letenky uzná. 🙂
- Vánoce v Cancúnu => 23. prosince s návratem 2. ledna – Rezervuj tento příklad >>
- Vánoce v Mexico City => 23. prosince s návratem 2. ledna – Rezervuj tento příklad >>
[singlepic id=666 w=576 h=432 float=center]
- Rezervace: v tomto vyhledávači, nezapomeňte změnit třídu na First
- Dostupné termíny: jakékoliv včetně Vánoc a Nového roku, do června 2016
K dispozici už od září tohohle roku, kdykoliv do příštího 😉 max 850 USD.
V podmínce letenky je do června, ale tak pecka, jestli to funguje i na léto. 😀 Jsem zvědavej, jak se s tim British popasují. 🙂
Přišel mi confirmation e-mail a možnost rezervace letenek. Znamená to něco?
Jestli přišel confirmation e-mail a máš to zaplacené kartou, tak tomu pár dní dej, jestli to zrušej nebo jestli to nechají být a poletíme. 🙂
Pak by bylo možná cool sem ani takovou nabídku nedávat :), čím víc lidí, tím menší šance.
Tak, rezervováno, jsem zvědavý jak to dopadne 🙂
Jirko, jen pro můj klid, kde v tom rezervačnim mailu nebo kdekoliv jinde najdu, že jsem si opravdu rezervoval první třídu? 🙂
Díky moc!
Na viewtrip.com svítí rezervační třída a podle písmenka (A,D,I) poznáš, že to není dobytkáč. 🙂
A když mám „A“ jen na zaoceánským letu, ale na těch krátkých mám „J“, tak to znamená co? 🙂
J = business class, to éro asi nebude mít first 😀
F,A a P třídy = frist class. 😉
Pokud to vyjde, tak posledni usek pri navratu LON-PRG bych mel uz v Economy class.
Tak koupeno, uvidime jak to dopadne 🙂
původní letenky, které byly se stejnou leteckou se stejnou chybou (first za 30k do kualy lumpur) byly druhý den zrušeny dopravcem, šance na potvrzení je dost malá
Pravda, uvidíme, jak se k tomu Britišáci postaví tentokrát…. 🙂
Mam to, 22.12-2.1, jaka je sance ze to zrusi? 😀
Bohužel celkem velká. 🙁 Uvidíme, co na to aerolinka, až to opraví. 🙂
DIKY ZA TIP!! Mame koupeno 22.12.-3.1. a mame stejny dotaz, rad bych co nejdriv zaplatil hotel. Letenku mam zaplacenou a uz prisla elektronicky do e-mailu.. Pokud koupim hotel a letenku mi zrusi, je mozne pozadovat nahradu atd.? Jeste jednou diky!
🙂 Bohužel náhradu žádat nelze, počkej pár dní, jestli to zruší, nebo jestli to uznají…. Určitě k tomu bude ze strany aerolinky nějaká odezva, potom můžeš v klidu koupit hotel, ale do té doby v klidu počkej. 😉
Muzu se, mozna trochu blbe, zeptat…kde se dozvim, resp. kde je videt zruseni/potvrzeni? Takhle chybne kupuju poprve, zatim mam letenku v mailu, co tedy dal? Bude me nekdo kontaktovat, prip. je mozne nekde sledovat web (checkmytrip, stranky dopravce, jinde?), kde uvidim nejaky status ty letenky? Diky za info 🙂
Zrušení/potvrzení se dozvíš brzy, aerolinka to bude určitě nějakým způsobem komentovat nebo přijde e-mail, dej tomu pár dní. 😉 Jinak lze to sledovat na viewtrip.com a na stránkách dopravce.
Jirka
Žádnou náhradu Ti nedaj. Proto je dobrý počkat až jestli to opravdu potvrdí.
Jestli to zruší, což se už několikrát stalo, tak je možné, že peníze zpět vám v den vrácení na aktuálním kurzu vyjdou hůř a přijde vám méně peněz zpět… (nestalo se přímo mně, takže za toto info neručím na 100% ) 🙂
Musí vrátit zpět blokovanou částku, takže ti vrátí to samé, co si za to zaplatila, kurz zde nehraje roli. 😉 Je to Sazka za 0 CZK 🙂
nehovoriš pravdu 🙂 ale je to tvoja prezentace
Hovorím pravdu. 😉 Navíc jestli to bylo bookované přes naše odkazy, tak to je kótované v CZK a při platbě v CZK ti nevznikají trable s kurzovým rozdílem. Pokud by se to zaúčtovalo a aerolinka by si pak „vzpomněla“, že to chce zušit, mohla by vzniknout situace s horším kurzem, v tom případě bych ale požadoval po aerolince vrácení rozdílu.
Jirka
v pripade refundu je to cca 2 mesiace platba odide na agenturu nasledne to platia pri zapocte iaty dopravcovi ktory zada refund a ten ide agenture a pak tebe 😀 tvoj popis ze budes pozadovat kurz po dopravcovi skutocne pobavil
Tak na viewtrip.com uz se mi vsechno zmenilo na confirmed – znamena to neco nebo ti co meli kuala lumpur meli taky confirmed? 🙂
Status: Confirmed
British Airways (BA) xxxx First Class (A) British AirwaysConfirmation Number: xxxxxx
Flight Operated By: AMERICAN AIRLINES
(xxxx jsem prepsal to cislo, nerad bych aby to za me stornoval nekdo jiny) 🙂
Ty s Kualou měli taky Confirmed. Nech tomu pár dní, určitě o tom budeme informovat, jak to dopadlo. 😉
Koupeno 22.12.-3.1. Praha-Cancun.
Prisla uz i elektronicka letenka, tak snad to nezrusi 🙂
Ja bych mel letet s AA, ale asi pokud to neuznaji u BA, tak asi ani AA neprojdou.
Už vidim jak tyhle letenky, který nechci uznaj a jiný do destinace kam bych se chtěl podívat zruší 😀
Koupeno 11.12. – 31.12
Prisla uz i elektronicka letenka, tak snad to nezrusi…
Za jak dlouho od zaplaceni kartou vam prisly elektronicke letenky ?
Asi za 6minut
A kde jsi to kupoval, pres ten odkaz tady ?
Hlavne si zariadte ESTU !
Objednáno na únor přímo přes American Airlines, 2 osoby, € 1203.36.
Zaplaceno, přišlo potvrzení. Budu informovat, jestli to zruší.
Jinak je to nějaké rozbité, protože do mailu mi přišlo potvrzení, kde jsou jednotlivé segmenty business/economy (Heathrow-Miami a JFK-Madrid class Y, ostatní J). Takže zřejmě se přes oceán poletí dobytkáčem. To je velké zklamání.
Mne přes BA přišly e-tickety právě na First přes oceán (LON-MIA) , zbytek business.
Mě přes AA příšly letenky s First přes oceán a bussines, až poslední úsek cesty zpět z Madridu do Prahy je to economy s Iberií.
Já měl stejný problém, ono asi záleželo přes co se letí v USA a pokud byl let přes oceán s BA, tak to hodilo do economy.
Já jsem vzal rychle ještě novou rezervaci a později jsem zavolal na AA infolinku (jenom anglicky i přes pražské číslo), kde jsem se po 36 minutách hovoru domohl refundace. Nejdřív to odmítali, ale řekl jsem, že jsem objednával first a v emailu až jsem viděl economy na tom nejdelším letu. (Ono už při objednání tam bylo u toho letu „First fare/Main cabin“)
Nakonec souhlasili s refund. Ale stejně počítám, že stornujou všechny ty objednávky.
BA už prý samozřejmě vědí, takźe pokud zruší, tak prý třeba již zítra. Údajně podobný případ min.týden a to prý zrušili. Tak si držme pakce, ať se to nestane!
Je to už pryč?
uprimne ludia je totalne jasne ze to zrusia toto je drahsia situacia pre nich ako predchadzajuca kuala lumpur akurat budete na vratenie dlho cakat
BA to ma priamo v podmienkach ze pokial ide o evidetny error tak maju pravu zrusit a este v sulade s podmienkami…budete na peniaze cakat cca 2-3 mesiace enjoy 🙂
zase nemaluj veverku na zed, ted mi volali z SA, platba se vrati za 2-3 dny
Petře, takže Vám už to zrušili?
jj ale me to zrusilo SA, asi jsem zrovna trefil ze to aerolinky stahovaly…
SA moze urobit ze to vrati zo svojich jedine .. v opacnom pripade to trva regulerne 2 mesiace .. bola by to len ich dobra vola 🙂 nepoznas podmienky co si si potvrdil pri vytvoreni ? uzatvaras zmluvu s dopravcom nie SA
vsechno to ted zmizelo, uz mi ji ani nepotvrdili
Tak je to tady … pravděpodobně. Existuje nějaký postup, jak tomu ještě v malým měřítku zabránit? 🙂
http://take.ms/WKWYJ
Člověk by čekal, že to zruší rovnou s omluvným e-mailem nebo nějakým oznámením a ne takto. Stejně tak je zajímavá tahle komunikace:
http://take.ms/t3of2
Podle tech screenu to vypada, ze zrusili ty cely lety (v pristim roce), coz muzou a pak samozrejme neudela nikdo nic.
Ja mam let uz za mesic a stale mam Confirmed. Kdyby to zrusili vsem, tak uz se nam taky propise Cancelled. Tezko to hledaji po jednom..
No ja furt verim 🙂
Já mám lety na únor a ZATÍM potvrzené…
Já zatím také – na únor, s AA
Nám se právě zrušil jen segment z Prahy do Londýna a z Londýna do Prahy, AA zatím zůstaly ( Londýn-Miami-Cancun). Je naděje, že si dokoupíme jen ten Londýn?
A to zrušené bylo taky kupováno přes AA?
Ee, buď to zruší celé a vrátí peníze nebo to celé potvrdí, ale uvidíme, už to trvá jeden celý den a zatim ticho po pěšině. 😀
Taky nám zrušili Praha-Londýn a Londýn – Chicago, ty byly přes BA. Zbytek, který je s AA je zatím potvrzené.
Ono navíc, pokud to někdo bookoval přímo přes AA.com a ne BA nebo travel agenta, je možný, že to projde snáz. Uznali konec konců už dvě podobně velký chyby, protože mají jiný, americký standardy. Buzíci z BA to zruší nebo každou půl hodinu mění a nehodlají zákazníka ani informovat …
Tak už mám všech 6 letů „Cancelled“ 🙁
Já taky..za jak dlouho se vrátí peníze si myslíš?
Měli jste je s BA nebo AA?
PrahaLondýn byly BA, LondýnMiamiCancun byly AA.. Stornováno v jeden okamžik..
A přes co jsi to rezervoval?
Tady pres mistni vyhledavac zaletsi.cz, fakturu mi poslalo StudentAgency..
Odpovídá status ‚ticketed‘ confirmed?
Ticketed je tam od začátku, takže žádná změna…
Mně zatím rezervace udělaná přes AA drží. 4 segmenty s AA, jenom PRG-LHT s BA. I na webu BA je u výběru sedadel napsáno confirmed.
Tak jsem mluvila s SA, prý pokud je zrušen i jen jeden segment, letenka už neplatí, dokoupit jen ten zrušený nelze, ale oficiální stanovisko BA ještě nemají, jen vidí že včerejších 100 letenek ruší všechny….Fakt se nedá dát hromadná stížnost? I s tím zrušeným minulým týdnem udělat BA pořádnou ostudu a aféru?
Jenže to bude jako stěžovat si na státní podnik Česká pošta chuděře za přepážkou. Když si budete stěžovat na českém zastoupení BA, oni jsou na tom jako ta pošťačka, nemají na to absolutně žádný vliv. A stěžovat si do Londýna? Myslím, že jim nějaká ostuda v Praze za těch pár desítek milionů, které ušetří, stojí.
konecne to niekto definoval spravne !
Stížnost lze podat tady: https://www.britishairways.com/travel/custrelform/public/en_gb
Všechny letenky s BA zrušeny! AA zatím drží.
Tak AA už mi taky zrušili.
Sakra :-/ A bylo to všechno od AA? Kupované u nich? Tak to mě asi čeká taky 🙁
U mě pořád beze změny – Ticketed. Kupované přímo na AA.com. PRG-LHR a opačně s BA, ostatní segmenty s AA. Na webu BA jsou sedadla na ty lety s nima stále confirmed.
Dear Customer,
We are very sorry to advise that it has come to our attention that for a short period of time there was a manifest pricing error for First class seats from Prague. As such, your recent booking was concluded on the basis of the invalid fare and therefore your ticket is not valid for travel and will be refunded.
We don’t underestimate the disappointment this will cause you and would like to offer our sincere apologies for this error. The correct prices have now been reinstated and should you wish to rebook your journey, please go to ba.com or contact your local team at ba.com/contactus who would be happy to help you.
Once again, please accept our sincere apologies.
British Airways Customer Service
No tak vidíte, žádná tragédie, můžete si teď normálně tu první třídu znovu koupit a tu už Vám určitě nezruší 🙂
Nenechám se jen tak 🙂 utratil jsem u nich už tolik peněz, že budu chtít aspoň vouchery na upgrade do business class pro jinej let nebo něco podobnýho … Přístup AA je v tomhle případě mnohem přívětivější.
škoda že to nevyšlo 🙁
Tak to nevyšlo… Třeba to vyjde příště, kdo by si chtěl s British dopisovat, může podat stížnost tady: https://www.britishairways.com/travel/custrelform/public/en_gb
Zdravim, behem jake doby mohu ocekavat vraceni platby? Zakoupime jine letenky, neni to konec sveta :-). Diky, Jakub
O jake info se jedna? Rada bych ho mela taky.
klara.placko@gmail.com
Diky
Takže, když máme zrušeny jen segmenty PRG-LON a LON-PRG a ostatní segmenty jsou stále potvrzené, letenka je neplatná?
Ahoj Dádo,
osobně jsem se nesetkal s tím, že by někdy byla zrušena jenom část letenky v rámci chybného tarifu. Vyloučit nelze nic, ale spíš to vidím tak, že bude letenka uznána / zrušena celá.
Mirek
Moje letenky stále drží, sice je to přes oceán dobytčákem, ale ostatní segmenty jsou business a tarif je first class se všemi ostatními benefity (míle, změna termínu, salónky, priority check in, limity na zavazadla apod.). Takže si sice nevyzkoušíme first class kabinu, ale jinak je to pořád za 16500 Kč dobrý deal.
Malý dotaz. Když byly letenky zrušeny, tak mi SA pošle peníze automaticky, nebo to musím řešit přes nějaký formulář?
Díky
Ahoj Kryšpíne,
pokud se to nepodaří obnovit, SA určitě pošle peníze automaticky. 🙂
Mirek
Díky moc!
American Airlines uznali letenky ze Sao Paula do Hong Kongu s podobně chybným tarifem, tak třeba uznají i ty z Prahy. http://consumerist.com/2015/08/28/american-airlines-will-honor-super-low-mistake-fares-that-discounted-flights-up-to-90/
Dle sdělení dobře informovaného zdroje American Airlines oznámili, že letenky uznají.
To by bylo skvělé! Stejně pořád nechápu, jak jsem se to měla jako blbý cestující dovědět, nebýt diskuse tady, případně pokud bych každý den nekontrolovala Tripzone, což předpokládám není moje povinnost. Zatím mi totiž nic oficiálně nikdo nesdělil, ani nepřišel e-mail, ani telefonát, takže já od převčerejška mohu žít v domění, že v únoru odlétáme….Jak to tedy je?
Jé, kam se ztratil můj komentář? Ptala jsem se, zda mi to zrušení dá někdo oficiálně vědět. Nepřišel mejl, nevolal nikdo, zaplaceno mám a můžu si tedy myslet, že letím, né?Nebo je moje povinnost hlídat denně vievtrip?
Určitě by mělo info o případném zrušení přijít na email, kam přišly i elektronické letenky. Podle mých informací BA zrušili lety komplet, AA je naopak potvrdili.
Bohužel nikdo nic nepotrvdil, a v noci na dnešek AA všechny letenky stornovali bez řádného emailu.
Ahoj Vlaďko,
my už to s právníkem řešíme taky. Shodou okolností si tu letenku koupilo několik partnerů jedné přední advokátní kanceláře s rodinami a oni by určitě rádi odletěli. 🙂
Mirek
Jéje, tak to je mi náhodička:-)) Také jsem koukala do evropských práv cestujících v letecké dopravě a nějak se mi zdá, že zrušený let na tuto situaci moc nepasuje:-)) A je mi divné, že v hypermarketu mám nárok na zakoupení zboží za deklarovanou cenu, ale v dopravě si to může prodávající rozmyslet i po uzavření smlouvy….Tak se těším, že se dozvíme, zda se máme připojit , či zvolit individuální postup. Předem děkuji.
A taky mi došlo, pokud by mohly aerolinky rušit jednostranně letenku jen tak (kvůli ceně), mohlo by se stát, že si koupíš levně letenku s dostatečným předstihem a pak, když se ceny letenek třeba 3 týdny před odletem u té samé společnosti zvýší několikanásobně, prostě by ti tvou levnou zrušili, aby mohli prodat za dráho! To přeci také nemohou!
Nechte tu na sebe mail, měl bych pro vás užitečné info.
Prosim take o zaslani info na mail Amalka.Z@seznam.cz .
Dekuji!
vasekkanok@seznam.cz taky jsem zakoupil a zrusili zajima me jestli neco vite
Dnes mi též zrušily letenky, pokud něco víte, tak prosím zašlete info na Paradox.lk@seznam.cz
Tak nakonec ten zdroj až tak dobře informovaný nebyl. Na dnešek AA zrušilo všechny letenky.
Mám dotaz. Pokud jsem zakoupil letenky přímo přes odkaz tady na zaletsi, a letenka má dva segmenty s BA a 4 s AA, a BA se rozhodne lety zrušit a AA je potvrdí, co se děje v takovém případě? Případně tady přes portál zaletsi se kupují lety s BA? Nebo jinak?
zalezi, jakou leteckou spolecnost sis pak na odkazu vybral..
bylo vic moznosti, bud vse s BA, kombinace AA a BA nebo vse od AA (cca o 2 tis.drazsi)..kdyz se podivas na letenku, tak to tam uvidis..
pokud mas vse koupene s AA, tak u segm. s BA je napsano flight operated by BA, ale letenku musi zrusit dopravce, ktereho sis
vybral, tim je tady AA..
Tak u prvních dvou letů mám Airline: BA, operated by BA, u dalších 3 letů mám airline: AA operated by AA, a u posledního letu mám Airline AA: operated by BA.
Letenka zakoupená přes student agency. A u všech letů jsou napsány dvě airline reference number jedno na BA a jedno na AA. A ještě označení letů první dva lety začínají písmeny BA další 4 písmeny AA. TAkže vůbec nevím koho jsem vybral.
vybral sis kombinaci, takze kdyz ti to BA zrusi,
tak smula, letenka se zrusi cela, pokud to pravnik „zaletsi“ nevyhraje (viz aktualizace 29.7. nahoře)
OK.Díky
Tak ja to kupoval tady pres formular zaletsi.cz, vsechny kody letu mi zacinaly BA, ale 4 z 6ti letu byly operated by AA. Jsem zvedavy, jak si s tim ty pravnici poradi.. Blby je, ze ja mam termin uz za mesic, takze ted nevim jestli cekat nebo jestli koupit neco jinyho.. Nerad bych neletel nikam, ale nerad bych mel dvoje letenky na jeden termin..
Ahoj, mohl bys ve zkratce napsat ten nazor, ktery by airolince znemoznil zruseni.
Zajímavý komentář – http://www.flyertalk.com/forum/25348315-post879.html
Blbý je, že informace jsou z roku 2012 a změny v pravidlech aerolinky se týkají až zhruba roku 2014, po vícero podobných chybách. Ale zajímavý to je 🙂
Jedni z prvních, co proletěli segment v rámci tohohle tarifu: http://www.flyertalk.com/forum/25346356-post591.html
Takže teď když nepustí ostatní, jsou to nerovné podmínky a diskriminace!:-)))
Tomu nějak nerozumím, jak to ten člověk dokázal, když ty letenky všem zrušily.
Odletěl dřív, než to stihli zrušit. AA se dlouho rozmýšleli, dokonce vydali interní zprávu, že letenky uznají a najednou je dnes zrušili. Tak jsem zvědavý, jak se dotyčný vrátí zpátky. No ale aspoň si užil první třídu jednu cestu 🙂
Nemate nahodou na zaletsi.cz nejakou pravni analyzu – nestalo by za to se na ni „slozit“ …u vetsiny kompenzaci mam zkusenost, ze je potreba aerolinkam hrozit pravnikem a vytrvat a pak vzdy vse vyjde (vc. vymluv na techn.stav atd). Pokud si zakoupim letenku a nestoji 1Kc, krome vraceni ceny bych mel mit narok na kompenzaci nakladu s tim spojenych (nestornovatelne ubytko,vizum atd) ne? Z meho pohledu kupni smlouva probehla a za chyby se proste plati – takze pokud mi to zrusi, obratim se stopro na pravnika (uz jen pro zaabvu:-) – akorat by me zajimalo, jelikoz tu nabidky na podobne tarify mate casto, podobna analyza u vas uz nevznikla….
Tak už i AA to stornovali všem co kupovali u nich. Žádný email zatím nepřišel, ale na webu AA je to canceled.
I na Viewtrip jsou již všechny segmenty letu s AA zrušené 🙁 Škoda, dělal jsem si malou naději poté, co tu byl komentář, že AA tu chybu uznají, ale asi byla moc velká.
Je nějaká šance, že by se to zrušení dalo zvrátit a my bychom letěli?
Přesně tak, asi si to spočítali a zjistili, že by přišli o moc. Možná si i řekli, že když může BA, my taky. Přitom původně interně skutečně vydali zprávu, že budou letenky uznávat.
Muj trochu nestandardni let Praha>London>JFK>Cancun a zpet Cancun>Philadelphia>London>Prague byl jeste dnes potvrzeny a ted vidim zruseni, ale pouze letu Cancun>Philly. Prave jsem mluvil s SA a ti rikali, ze jim od BA prisly uz v patek prikazy, ktere lety zrusit z duvodu chybneho tarifu a muj tam udajne nebyl, a ted budou teprve zjistovat proc je tam Cancelled let MEX>USA. Dam vedet co dal..
I přes páteční interní zprávu AA, že budou letenky uznávat je dnes (zřejmě po vzoru BA) rovněž zrušili.
Bohužel je to tak, no třeba se tady přijde na něco, jak to zrušení zvrátit.
Kdo to mel pres Student Agency, ozvali si se vam ohledne zruseni ?
Nikdo mě zatím nekontaktoval.
Volal jsem jim na zákaznickou linku a paní mi tvrdila, že jednají s BA, jak se k tomu postavit a že mi dají vědět během dneška.
Zatím nikdo nevolal ani email od SA nebo AA jsem nedostal. Kdybych si to tu nepřečetl, že AA to též zrušili, tak bych to nevěděl.
Říkám si, zda tím, že zavolám do SA si nějak pomůžu nebo to něčemu pomůže?
Mluvil jsem s SA a údajně zatím nidko nic neví. SA to chce řešit s BA, ale BA ještě nedalo žádný oficiální stanovisko, takže se čeká na vyjádření BA. Udajně SA kope za to, aby ty letenky byly platné, ale nemůžou nic moc udělat pro to. Jakmile se něco dozví, údajně nás budou informovat
Jsme spolu se SA ve spojení a čekáme na vyjádření právníků, jestli je to vůbec žalovatelné, budeme informovat určitě v příspěvcích a na facebooku, takže stay tuned. 😉
Jedna otázka, všude v příspěvcích se píše, že se to řeší vůči BA a čeká se na jejich vyjádření. Znamená to, že to platí i pro letenky od AA?
Já mám stále segmenty AA potvrzené. Od SA zatím žadná zpráva, tak uvidíme, jak dál.
Koukám, že jsme na tom všichni stejně, na viewtrip zrušené jen segmenty Praha- Londýn a Londýn- Praha, ostatní potvrzeno, SA se neozvala a oficiálně nic nevíme. Poslední stav je tedy, že coby blbý zákazník mám v ruce potvrzenou letenku od agentury a zaplacené peníze…Nic nevím a zatím mohu žít v domění, že letím….
Všichni na tom stejně nejsme, já mám všechny segmenty letu s AA (jen první PRG-LON je operovaný BA) a všechny mám Zrušené na ViewTrip v Initineráři, když si překliknu na El. letenku, tak tam stále jsou všechny segmenty Confirmed, ale přímo na AA.com, když si vyhledám rezervaci podle referenčního číšla, tak je Canceled.
akorat prisel email od SA:
Vážení cestující,
rádi bychom Vás informovali o nestandardní situaci týkající se letenek do MEXICO CITY a CANCUNU společnosti British Airways/American Airlines (dále BA/AA).
V rez. systému dopravce došlo k chybě v ceníku, kdy byly letenky prodávány za nižší cenu, než je obvyklé.
Cena letenky do Mexika ve First class začíná cca od 150 000 CZK + letištní taxy.
Letenky však byly nabízeny v cenové relaci od 17 000 CZK za letenku (včetně letištních tax a poplatků).
Dopravce BA/AA se rozhodli přistoupit ke zrušení těchto letenek vystavených v neplatném tarifu.
S výše uvedeným postupem dopravců naše společnost nesouhlasí a snažili jsme se jednat v zájmu zajištění objednané služby,
avšak s negativním výsledkem.
V současné době jsou 2 možné způsoby řešení:
1. vymožení poskytnutí služby právní cestou – zasláním výzvy lokálnímu zastoupení BA/AA ze strany cestujících (prostřednictvím právního zástupce):
British Airways PLC , K Letisti 57/1049, 161 00 Prague 6 – Ruzyne, Czech Republic
2. vrácení uhrazených finančních prostředků a tímto uzavření daného obchodního případu
Pokud se rozhodnete pro variantu vrácení peněz, kontaktujte nás prosím na emailu letenky@studentagency.cz. Spojíme se s Vámi ohledně dalších kroků.
Zároveň bychom Vám rádi nabídli možnost využití prostředků na jinou/alternativní cestu dle Vašeho výběru.
Tým STUDENT AGENCY
Já mám dvě letenky, kde části, kdy letím s AA jsou stále ještě potvrzené (včetně 1letenky A třídy) a zbylé části s BA jsou zrušené. To by mě zajímalo co z toho tedy ještě bude. Peníze na kreditce blokované a zatím žádné ofiko info:/ Každopádně díky moc zaletsi za řešení. Jsem zvědavá jak to dopadne.
Nemělo by ještě smysl se obrátit na Sdružení obrany spotřebitelů? Co myslíte?
Já bych dal možná podnět České obchodní inspekci. Je to opakovaně a stálo by za to BA trochu poškádlit. Navíc dle mého názoru oprávněně.
Mensi dotaz… omylem jsem si v tom spechu k tomu objednala i to pojisteni, co se k tomu mohlo dokoupit… jak to bude s tim? da se to zrusit? nebo mi automaticky za to prijdou penize zpet? Diky…
A neměl by někdo sundat tu obrovskou ceduli MEGA CHYBA? Těžko pak budeme tvrdit, že jsme si mysleli, že je to normálka!
Souhlasím!!
Nikdo z vás letenky mít nebude, protože BA už dávno podnikli kroky vůči Zaletsi – všichni kdo koupili letenky věděli moc dobře, že se jedná o chybnou cenu :))) Takže s vámi vymetou ještě dřív, než se nadechnete.. (zákulisní informace)
Poděkujte Jirkovi!
Zdravím Zlouna,
nemusí mi nikdo děkovat, pokud zaletsi narazí na chybu znova, opět se podělí s fanoušky, to je jednoduché. 🙂
Všichni, kdo koupili letenky nevěděli, že se jedná o chybu, mohla to být promoakce na first, takže v klidu. Já osobně jsem moc zvědavý jak to dopadne, dnes budeme vědět víc.
Jirka
ahoj Jirko,
porad se tu resi jen BA, jak je to s letenkami,
ktere jsem zakoupila pouze s dopravcem AA
(3 lety sice operovane BA, ale stale je mym
dopravcem AA..) ty se take resi? protoze nechapu, proc bych mela toto resit s BA
(jak mi napsali ze SA) a ne s dopravcem, tedy s AA.. dekuji
Ahoj, stejný dotaz jsem položil již včera a též mě zajímá odpověď, zda se to týka jen letenek od BA nebo obou dopravců.
Děkuji
Jen taková poznámka, že v emailu se píše o zaslání výzvy lokálnímu zastoupení BA/AA.
Ahoj Pavlo,
jestli to bude pod kódem AA (čísla letenek ti začínají 001), tak to budeme zřejmě řešit u AA, více informací o tom, jak dál postupovat, budeme mít odpoledne.
Nevím jestli neumíš číst, ale celý příspěvek máš polepen tím, že se jedná o chybu.. Aneb, tys to lidem řekl, že je to chyba a činili tak.
Nemluvím o tom, že jsi to dal ven, ale o tom, že jsi to sem jak trouba !napsal – CHYBA!
Tohle nech na právnících, jestli budeme zlevněné letenky prezentovat jako chyba nebo akce je na nás.
Davide Eiselte, klidně se příště přihlas pod svym vlastním jménem, my tě tu mazat nebudeme, pokud se budeš chovat slušně.
Ahoj Jirko, jj, zacinaji mi 001..
diky moc a pro Zlouna – letenky jsme si mohli
koupit i primo u dopravce, aniz jsme tuto akci
videli..:-)
Tak teď jsem též kouknl na číslo letenek a začínají na 001.
Tak akorát dorazil email od SA, že letenky byly zrušeny. Buď prý vrátí peníze nebo můžeme reklamovat u zastoupení aerolinek. Nestálo by za to postupovat nějak hromadně tedy?
Take dorazil email, navrhuji hromadne zvolit prvni moznost, vymozeni sluby pravni cestou. Predpokladam pokud to napsali, tak to bude nejak podlozeno od pravniku
Určitě se přidám! Jen myslím, že by nebylo špatné chvilku počkat na to, co zjistí lidé ze zaletsi.cz, kteří to již s pravníky řeší 😉 viz dnešní update.
Já myslím, že souhlas, za nás píšeme na BA. Prý spoléhají na to, že se lidi neozvou a nechají to být. Jaká neadekvátní cena, když do Asie lítaj First za 30tis. že jo? :-))))
Volal jsem na BA do UK, a sdělila mi jen že s tím nemůže nic udělat a že mám napsat na zákaznické oddělení a že se na to podívají. Takže stížnost odeslána.
Tome, psal jste na českou pobočku nebo do Londýna?
psal jsem raději do UK taky. Trochu pochybuju, že by mi v čr chtěli pomoc
Za me souhlas, rad se pridam!
Limituje me jen to, ze mam odlet uz za mesic 🙁 da se to stihnout?
Prislo od AA:
It has come to our attention that for a short period of time there was a pricing error on First Class tickets departing V?clav Havel Airport Prague (PRG). As such, your recent booking for travel from Prague was ticketed on the basis of an invalid fare and therefore the ticket is not valid for travel and will be refunded. Your refund should appear with your credit card company within seven (7) days.
If the cancellation of your booking results in reasonable, actual and verifiable out-of-pocket expenses, please provide documentation (i.e., receipts or other documentation of out-of-pocket loss) to us at aareceipts@aa.com and we will consider reimbursing you. Once again, please accept our sincere apologies.
z BA v UK mi napsali, ať si situaci vyřeším s místní pobočkou a kontakt v e-mailu byl na Slovenské zastoupení BA…
Ono je v Praze jedno společné zastoupení pro Čechy, Slovensko a Polsko.
Tak jsem před asi 2 dny začal trošku bombardovat BA na Twitteru – samozřejmě ani jednou neodepsali, jen to retweetovala spousta stránek s error fares … Hned na to (pár hodin po tweetech) mi došel mail, že je vše zrušeno a dojde na refundaci. Dnes už mám peníze zpět na kartě. Docela zvláštní, že kdybych se neozval, nemám ihned e-mail ani o zrušení, ani peníze zpět. To jen pro někoho, kdo to chce urychlit 🙂
Druhou věcí je fakt (pro právníky), že už nespočet lidí všechny segmenty z Prahy proletělo a bez problému. Tedy ti, co měli odlet tak brzo, že se jen tak nedal zrušit, bez výrazné kompenzace.
Tak psali ze StudentAgency ohledně vracení peněz. V prvním emailu stálo, že to může trvat až 2 měsíce! Po jednom nepříjemném emailu s klíčovými slovy, jako je „soud“ nebo „insolvence“ už slibují týden či dva, což je pořád dlouho. Na druhý nepříjemný email už neodpověděli.
Tohle mi přijde trošku ostré vůči Student Agency. Podle všeho za nás dost bojují, aby byl tarif uznán a za to je chválím. Určitě budou mít lepší vyjednávací pozici než jednotlivec vůči BA/AA.
Souhlasím, Jane! Teď přišel email od SA, kde navrhují mj hromadnou stížnost klientů tohoto serveru, kde popsali jejich právníci, na co se konkrétně ve stížnosti odvolat. Oni jako SA už oficiální stížnost u BA podali, ale asi správně uvádějí, že by se měli ozvat i koncoví zákazníci, právě třeba společnou stížností.
Takže co podnikneme teď? Sepíšeme něco dohromady?
Tak Jirka Spolek z toho serveru psal níže, že sem dá dnes stanovisto, tak bych na to asi počkal a pak podnikneme další kroky.
Také souhlasím s Janem, SA se chová více než nadstandartně. Velkou pochvalu zasluhují ! A s tím souvisí i to, že bychom je v tom neměli nechat samotné, takže moje právnička už to sepisuje a myslím, že čím více se nás ozve, tím větší šanci máme…
Asi tak.. V kazdym mailu pisou, ze to vrati obratem a navic se zda, ze pro nas delaji vic nez by museli.. Pristup z jejich strany je super a to i pres to, ze v podstate jdou proti svymu partnerovi, hlavne aby byli spokojeni klienti.
A mimochodem zkusil jsem i linku SA (jeste nez poslali mail) a cekal jsem callcentrum jak jsem zvykly z jinych firem, kde nikdo nic nevi a byl jsem v soku – nejen ze vedeli o co jde, ale i velmi rozumne pristupovali k danemu problemu, slibili telefonicky kontakt a mel jsem z toho hovoru fakt dobry pocit..
Vážení, jak řešit zrušené letenky přímo zakoupené u AA? Updaty zde se týkají BA/SA. Budete se věnovat i AA, nebo si mám začít sám amatérsky stěžovat?
Budeme na 99 % řešit stornované letenky BA i AA.
Mi tu letenku zrušili taky, ale že bych vyhrožoval celému světu žalobama, to fakt ne. Klasický český človíček…..
S tím bych určitě nesouhlasil. 🙂 Letenka za 18 000 Kč do CUN je trochu něco jiného, než letenka do NYC za 1700 Kč. Ale jestli nechceš s námi společně šťouchnout do aerolinky, můžeš si v klidu nechat vrátit peníze a zkusit to někdy příště. 😉
Souhlasim Danndys, jste naivni vazne… Na ostatnich forech to vzali, tak ze to nevyslo. Coz se dalo ocekavat.. Trochu adrenalinu bylo a dobre. Tady se bude nekdo ohanet po necem, po cem v zadnem pripade nema narok. Kde to jsme aby tady nejaka banda cechacku nutila soukromou spolecnost prodavat sve produkty/sluzby pod cenou.
A mimochodem, letenka do CUN za 18000 ve first rozhodne neni neco jineho jako do NYC za 1700 v economy, oboje je 10x levnejsi…
Proč nemám nárok na letenku, kterou jsem si řádně zaplatil? Reagoval jsem na nabídku, kterou mi British Airways dala. Aerolinky začly využívat toho, že se nikdo neozve a začínají si zvykat, že to vyjde jindy. Jenže tímhle způsobem to nikdy jindy už nevyjde…
Jinak mrkni třeba semhle – zaletsi.gol.idc.cz a podívej se, kolik stojí zpáteční letenka do CUN ve First a kolik NYC v Eco, potom se dostaneš na jiné xkrátové srovnání. 😉
Ano, to sice zaplatil, ale za jakou cenu a jaka byla opravdova hodnota. Bylo to chybou v naceneni. Kdyby to bylo naopak a napriklad vy byste jim poslal vice penez nez mel, tak by taky mohli tvrdit, ze jste to radne zaplatil (i kdyz spatne) a smula.
Stejne tak jako vy byste se nenechal okrast, ani spolecnosti se nenechaji okradat. At uz to bylo technickou nebo lidskou chybou. Jenom naivni blazen si muze myslet, ze by snad mohl nutit nejakou firmu mu prodat produkt za 18,000, kdyz ho normalne prodava za 170,000. Trosku na hlavu, nemyslite?
Pokud pošlu 35 000 Kč aerolince a druhý den zjistím, že sem se seknul v datu, zahučí mi 35 000 Kč do kanálu a aerolinka vrátí velké kulové… To je ten rozdíl.
Vážený Bimbo, s cenou „normálně za 170 000 Kč“ jste na omylu. Za prvé to s British v businessu/first tolik nestojí a za druhé, business i first jde velmi často koupit z německých letišť okolo 25000 Kč a je to promoakce zmíněného přepravce. Takže tady nejde brát „že to stojí normálně 170 000 Kč“.
Pokud si koupite tarif, ktery se neda zmenit tak pak ano. Ale to je neco jineho. Mluvime tady o cene za danou sluzbu/produkt.
A proc tady zminujete nemecka letiste a jine aerolinky, kdyz se tady bavime o PRG-CUN s BA. Podivejte se na stejna data nebo bezne ceny na teto lince od teto aerolinky (screenshot tady davat nemusim doufam). Nebudeme preci srovnavat jabka s hruskama.
Všechny restriktivní Economy tarify jsou 100 % nestornovatelné a ten tarif klidně může být i 80 000 Kč. 😉 Takže porovnáme jabka s jabkama, já jsem o ceně za produkt/službu nic neříkal, náklady na danou sedačku jsou mírně vyšší, než na economy sedačku, ale aerolinka na těchto prémiových sedačkách (business/first) vydělává nejvíc a často jim prémiová třída zaplatí celou linku.
Těmi zmíněnými 25000 Kč za business jsem myslel to, že i business se dá prodávat na dlouhé vzdálenosti levně, takže jestli to byla chyba nebo ne je velmi těžké říct a zákazník, který se v tom neorientuje, nemůže určit, zda-li je to pod cenou nebo ne.
Dobrý den,
na facebooku nefunguji, ale rád bych se zapojil do případného vyjednávání s AA/BA. Mohl bych prosím někde získat více informací jak na to, případně ke komu se připojit? Děkuji
Viz. výše.