Ryanair

Ryanair

Ryanair (FR) je irská nízkonákladová letecká společnost se základnou v Dublinu. Aerolinka byla založena roku 1984, lze ji považovat za průkopníka konceptu nízkonákladového létání a její doménou jsou především levné letenky kamkoliv po Evropě. V roce 2016 byla největší aerolinkou dle počtu přepravených cestujících v Evropě. Dceřinými společnostmi jsou aerolinky Buzz, Lauda & Malta Air.
  • Příruční zavazadlo 40 × 25 × 20 cm
  • Občerstvení pouze na prodej
  • Hodnocení
  • Oficiální web www.ryanair.com

Check-in a seating

Online check-in je k dispozici 24 až 2 hodiny před plánovaným časem odletu (60 dní předem jen při zakoupení sedadla) – dostupný na webu aerolinky a také v aplikaci. Check-in na letišti podléhá poplatku 55 EUR.
Při zvolení bezplatné varianty seatingu Ryanair záměrně rozsazuje. Rezervace sedadla dle osobní preference začíná na 3 EUR, prémiová sedadla podléhají poplatku 20 EUR. Zpoplatněná rezervace sedadla umožňuje časný check-in – již 60 dní před odletem. Zpoplatněný výběr sedadla je povinný při cestování s dětmi, aby si rodič mohl zvolit sedadlo vedle svých dětí.

Test na COVID-19:
dle podmínek cílové destinace. Více informací se dočtete na stránkách dopravce.

Naše recenze

Ryanair má své služby osekané na naprosté minimum. Nehezký interiér letadla, málo místa na nohy, sedačky nelze sklopit, nemají kapsu na časopisy. Přeprava zavazadel i jakékoliv další služby jsou extrémně předražené, systém pro rezervace letenek spoléhá v nevědomost zákazníků a ty pak „oškubává“. Řešit jakoukoliv reklamaci je předem prohraný boj. Na druhou stranu, svůj primární cíl – dopravu z bodu A do bodu B – Ryanair poskytuje za nejlepší možné ceny na trhu.
Aktuálně Ryanair prodává de facto flexibilní letenky, které lze měnit,  za což od nás dostává palec nahoru.

Zavazadla

Malé kabinové zavazadlo o rozměrech max. 40 × 25 × 20 cm a neomezené hmotnosti je ke každé letence zdarma.

Velké kabinové zavazadlo o max. rozměrech 55 × 40 × 20 cm a váze 10 kg můžete mít spolu s malým příručním zavazadlem pouze po zakoupení prioritního nástupu, cena se pohybuje od 6 do 12 €.

Poplatek za 10kg odbavené zavazadlo je 10-17,5 €. Poplatek za 20kg odbavené zavazadlo činí 25-35 €, dle sezóny a destinace.

Nákup letenek

Koupě letenky u Ryanairu je složitější proces, pokud tedy nechcete zbytečně utrácet za nepotřebné doplňkové služby, ke kterým vás Ryanair navádí. Postupujte podle našeho návodu Jak koupit letenku u Ryanairu. Platba kreditní kartou za poplatek 2% z ceny letenky, platba debetní kartou zdarma. Plaťte vždy v měně originální destinace, směnný kurz Ryanairu je silně nevýhodný. Letenky dceřiných společností Buzz, Lauda & Malta Air zakoupíte také přes rezervační systém Ryanairu.

Ke snadnému nákupu letenek lze využít i aplikaci Ryanairu – pro iOS nebo pro Android.

Akční letenky od Ryanairu a jejich přehled hledejte v jeho kalendářích.

Ptáte se, jak zrušit letenku? Podívejte se na časté dotazy, kde naleznete odpověď na svou otázku.

Kontakt

Telefonní linka v anglickém jazyce + 44 871 500 5050; po–pá: 7:00–19:00, so: 10:00–19:00, ne: 11:00–19:00; cena běžného hovoru + 0,13 £/min.

Ryanair ChatBot, neboli chatovací robot, se vám bude věnovat online. Ovšem anglicky umí nejspíš hůř než vy. Obecně platí, že kontaktovat Ryanair není snadným úkolem. My jsme pro vás ale sepsali podrobný návod, jak Ryanair kontaktovat.

Služby

Žádné extra služby Ryanair nenabízí.

Destinace

Kam létá Ryanair z Prahy (přímé linky): Ammán (AMM), Barcelona (BCN), Bari (BRI), Benátky (TSF), Billund (BLL), Brusel-Charleroi (CRL), Budapešť (BUD), Bologna (BLQ), Bournemouth (BOH), Bordeaux (BOD), Dublin (DUB), Edinburgh (EDI), Eindhoven (EIN), Eilat (ETM), Göteborg (GOT), Kodaň (CPH), Korfu (CFU), Košice (KSC), Krakow (KRK), Liverpool (LPL), Londýn-Stansted (STN), Madrid (MAD), Málaga (AGP), Manchester (MAN), Marseille (MRS), Milán-Bergamo (BGY), Neapol (NAP), Pafos (PFO), Palma de Mallorca (PMI), Paříž-Beauvais (BVA), Pescara (PSR), Pisa (PSA), Rhodos (RHO), Riga (RIX), Řím-Ciampino (CIA), Stockholm-Skavsta (NYO), Trapani (TPS), Zadar (ZAD).

 

Z Brna:  Milán-Bergamo (BGY), Londýn-Stansted (STN).
Z Ostravy: Londýn-Stansted (STN).
Z Pardubic: Alicante (ALC).

Flotila

Ryanair má unifikovanou flotilu, která obsahuje pouze letadla Boeing 737-800.
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Zpětné vazby
Ukázat všechny komentáře
Tereza Blažková

Dobrý den, dne 13.8. 21 se vracíme s Vaší společností ze Stockholmu do Prahy. Chtěli jsme se zeptat, jaké jsou podmínky pro cestu. Je vyžadován covid test před cestou ze Švédska do České republiky??
Děkujeme

Petr

Dobrý den, mám syna ve věku 13 let ,který je na návštěvě u kamaráda v Itálii. Jaká je možnost aby odcestoval s vaší společností z Říma domů do Prahy. Děkuji za odpověď Petr

Antonin

Dobrý den, Petře,

s Ryanairem mohou bez doprovodu dospělé osoby cestovat pouze děti starší 16 let. Jestliže je synátorovi 13 let, letět bohužel sám nemůže…

Gabriela Výletová

Dobrý den,
2.8. letíme z Itálie (Miláno) do Rakouska a následně jedeme autem do ČR, kde si necháme udělat testy. Je třeba se nechat otestovat i v Itálii, abychom byli puštěni na palubu?
Děkuji za odpověď

Antonin

Dobrý den, Gabrielo,

na účelem tranzitu není rakouskou stranou test vyžadován. Na kontrole zamáváte občankou a je to. 🙂 Test pak můžete absolvovat v ČR (zdarma).

Niki

Dobrý den,
dne 2.8. odlétáme z ČR do Dánska a chci se zeptat zda Ryanair požaduje na palubu letadla antigenní či PCR test i přesto, že je na stránkách MZV ČR uvedeno, že jsou cestující po příletu otestováni a nepotřebují na palubu letadla test. Předem děkuji za odpověď.

Antonin

Dobrý den, Niki,

Ryanair se řídí vstupními podmínkami cílové destinace. 🙂

Petr

Je možno cestovat s Ryanair s předem nahlášenou zbraní??

Antonin

Ahoj Petře,

cestovat Ryanairem se zbraní skutečně nemůžeš.

Petr

Petr

Kateřina Andraskova

Dobrý den,
Je možné vaší společností přepravit kotě ? Jako příruční zavazadlo na palubě ? Děkuji za odpověď

Antonin

Dobrý den, Kateřino,

stejně jako jsem psal níže – „s námi nikam nepoletíte, poletíte s aerolinkou“. 🙂 Ryanair bohužel není přepravě domácích mazlíčků příliš nakloněn a kotě Vám nepřepraví. :/

Vojtech Dubec

Dobrý den v pondělí 26.7 mám letět vaši společnosti do Londýna a z Londýna do Milana . Let do Milana zrušili a nemohu se s nikým spojit co bude Dal…

Antonin

Dobrý den, Vojto,

s námi nikam nepoletíte, poletíte s aerolinkou. 🙂 Pokud jste měl letět do Milána přes Londýn, tak v tom čuchám nějakou „šílenou“ kombinaci od Kiwi a musíte kontaktovat právě prodejce, kde jste letenky zakoupil.

Pokud to jsou dvě samostatné letenky, tak se obávám, že s tím nepůjde nic udělat. Napadá mě pouze letenky přebookovat na jiný termín nebo si nechat vrátit peníze…

Martina

Dobrý den,2.8.odlétáme s Vaší společností z Vídně do Francie.Jaké testy na Covid 19 požadujete a jaká má být jejich platnost?

Antonin

Dobrý den, Martino,

skrze nás jste si koupila pouze letenky, poletíte s konkrétní aerolinkou. 🙂

Pro vstup na území Francie se musíte splnit jednu z podmínek definovanou Evropským COVID certifikátem – tj. negativní test (PCR ne starší 72 hodin, AG ne starší 48 hodin), doklad o dokončeném očkování (min. 2 týdny po poslední dávce) nebo doklad o prodělání nemoci (v uplynulých 180 dnech). Více informací naleznete na stránkách Velvyslanectví ČR v Paříži.

Martina

Jen jsem myslela , jestli letecká společnost Ryanair nemá jiné podmínky při vstupu na palubu letadla.

Kristína

Dobrý deň,
mám dotaz ohľadne spiatočnej cesty, v prípade, že prvú cestu som neabsolvovala (prepadla letenka). Je možné letieť naspäť alebo mi tým prepadla aj táto letenka, keďže boli kupované naraz? Ďakujem.

Antonin

Dobrý den,

nízkonákladové letenky, vč. Ryanairu, prodávají letenky jako jednosměrné. Tzv. „no-show“ na prvním letu automaticky neznamená propadnutí i zpátečního segmentu letenky. 🙂

Lenka Bártová

Dobrý den, pokud jsme koupili letenky pres Kiwi.com, je nutné mít letenky nazpět v papírové formě , nebo stačí odbavení s kódem v elektronické formě? Děkuji Bártová

Lenka Bártová

Pouze v mailu nestačí? Děkuji

Lenka Bártová

Děkuji, je divné, že vás pracivnik na letišti v Praze nas informoval tedy jinak, bylo nam řečeno, že je dostačující mail. S pozdravem Bártová

Lenka Bártová

Děkuji pěkně.

Daniela Baudyšová

Dobrý den, před dvěmi měsící jsem koupila pro syna a dvě letenky a k jedné připlatila zavazadlo. Ted nám pár dní před odletem přišel email, že z dúvodu technické chyby nelze dokončit nákup zavazadla !!!! a že máme kontaktovat přímo vaši společnost. Co mámtedy dělat, abychom mohli vzít jedno zavazadlo na odbavení?

Pavla

Info neni aktuální, Praha -Billung je zrušeno

Jana

Dobrý den, několik hodin se pokouším dosáhnout odpovědi u RA, ale marně..Potřebuji změnit status 1 cestujícího z dospělého na dítě, abych mohla provést booking, ale nevím jak. Dá se zmenit např. jméno, ale typ cestujícího ne. Všechno odkazuje na chatbota, ten je uplně k ničemu. Máte někdo radu prosím?

Věra

Změnili nám dobu k přestupu, v Milán, Bergamo z 4hodiny30minut na 30 minut mezi lety. Jakýkoliv pokus o kontakt za účelem vyřešení selhal. Chat na nic, mail na nic…nemáte někdo radu?

Stanislav

Máte nějaké zkušenosti s příručním zavazadlem? Jde mi hlavně o ty míry. Ofiko je 40*25*20, ale prošla by vždy i taška 40*30*20?
Nebo ještě jinak, mám v plánu koupit již zmíněnou tašku, ale jen kvůli tomu, že do ní dám svůj batoh. Batoh je mírami úplně jinde, (ofiko nevyhovuje) ale do tašky se mi vejde, protože to nikdy nemám plný k prasknutí. Prošel by i ten větší batoh, který se ale dá složit? Jde mi o to aby nějaký speciál nevzal ten batoh, nenapnul (nenarovnal) ho a řekl, hm to je velký s tím nemůžeš.

Terka

S aerolinkou lítám zásadně pro levnou nabídku letenek. Od nízkonákladové letecké společnosti, u které zaplatím za letenku (často v podobné výši jako za vlak Praha-Brno) žádné zázraky neočekávám. Dokud mě přepraví z bodu A do bodu B rychlejším způsobem než po zemi za podobný peníz (tzn. nejdráž jsem letěla za 2000 Kč), je to autobus s křídly.

Denisa

Bohužel, velice podobná zkušenost jako Eva.

Eva

Nesolidní firma, která láká především chudší obyvatele na základní ceny letenek. Drahé a nekvalitní související služby. Špatný přístup ke klientům, méně kvalitní služby. Letenky zakoupeny jen z důvodu přímého letu z Prahy do destinace, kam se jinak nebylo možné dostat napřímo s jiným dopravcem. Ryanair již nikdy více. Za zrušené lety z dubna 2020 dosud nevrácena ani koruna, chatbot se už znovu nedaří montaktovat. Prostě shit firma, zaplať a vypadni a neotravuj.

Chviličku prosím, zaletsi.cz pro Vás vyhledává tu nejlevnější letenku ;)