Jak koupit letenku u Ryanairu

Ryanair nedávno přešel na nový rezervační systém, který se na první pohled tváří jako velmi user friendly. Rozhodně to však neznamená, že bychom se tímto prvním dojmem měli nechat zmást a přestat být obezřetní. Pokud se chcete dozvědět, jak projít rezervaci u Ryanairu snadno a rychle a přitom se nenechat Ryanairem zbytečně obírat o další stovky korun, jste na správném místě.

V našem příkladě jsme se rozhodli zaletět si na prodloužený víkend z Prahy do Londýna. Na stránce www.ryanair.com vybereme místo odletu, cílovou destinaci, datum, počet osob a klikneme na „BOOK NOW“.

Na další stránce se nám otevře přehled letů na námi požadované datum a okolní dny. Zde si vybereme let, který nám časově i cenově nejvíce vyhovuje a klikneme na „CONTINUE“.

Konečně jsme se dostali do fáze, kdy rezervace začíná být zajímavá. Zde je třeba hned na začátku vyplnit jméno a příjmení cestujících a dále objednat si pojištění. Mnoho méně pozorných na tomto místě vybere svou národnost a vůbec nezaregistruje, že mu Ryanair účtuje další poplatek. Možnost „DON’T INSURE ME“, tj. nechci pojistit, je zde velmi šikovně schována.

Hlavní výhodou nového rezervačního systému je to, že není všude různými způsoby potvrzovat, že o další služby opravdu nemáme zájem. Nyní tedy stačí pouze sjet na stránce úplně dolů a znovu kliknout na „CONTINUE“.

V dalším kroku nám Ryanair nabízí, abychom se u něho registrovali pro další nákupy. Pokud nenakupujete letenky pravidelně, doporučujeme zvolit možnost „CONTINUE WITHOUT REGISTERING“.

Nakonec jsme se dostali až na stránku s platbou. Zde nejprve přeskočíme nabídku na loterii Ryanairu, dále vyplníme náš kontakt a abychom nemuseli vyplňovat telefon, můžeme zvolit možnost „NO MOBILE NUMBER“. Zde záleží na každém, zda mu nevadí své číslo uvádět.

Jakmile vyplníme údaje o kartě, stejně jako v dřívějším rezervačním systému se zobrazí nenápadná větička s informacemi o směnném kurzu. Ve skutečnosti je jedná o další a možná hlavní skrytý způsob, jak se na vás Ryanair snaží vydělat. Zde je nutné kliknout na odkaz „MORE INFORMATION“.

V malém okně, které se nám zobrazí, je třeba odkliknout přednastavenou možnost, kdy nám Ryanair nabízí velmi nevýhodný směnný kurz. Tlačítko by tedy mělo zůstat neoznačené.

Nakonec bychom Vás chtěli upozornit, že stejně jako některé jiné společnosti, i Ryanair dává určitou slevu při platbě Visa Electron nebo Maestro. Pokud takovou kartu doma máte, rozhodně raději zaplaťte touto kartou.

Pokud budete mít jakékoliv otázky, napište nám je do komentářů.

254 komentářů

 
  1. Martin

    dobry den tonda, prosim najdete si malu chvilku na odpoved?

    cestu do londyna mame v 11/2018, cestu naspat 12/2018.
    myslel som, ze tam pojdeme podla starych pravidiel a naspat podla novych, ale pri nakupe prednostneho nastupu sa neda priplatit len spiatocny let, to znamena ze automaticky to musim kupit na obidva lety a dokonca na vsetky osoby, ktore su v jednej rezervacii. zrazu je to dost vysoka polozka :( 8x8x2=128eur

    v podstate by nam stacilo zaplatit to jednemu dvom cestujucim, ale musim to zaplatit vsetkym 8-im, kedze letenky su v jednej rezervacii? nepada ta nejake riesenie? myslim sa v niecom?

    • Tonda Jelinek (ZaleťSi.cz)

      Martin

      Dobrý den, Martine,

      situace je nyní skutečně taková, že Ryanair považuje listopad za přestupní měsíc a bude se během něho ještě řídit starou zavazadlovou politikou.

      Ale k Vašemu dotazu, bohužel je to tak, jak sám výše uvádíte. V rámci jedné rezervace lze „Přednostní nástup do letadla a 2 příruční zavazadla“ přidat jen pro všechny cestující na všechny lety. Aby bylo možné přidat službu jen na zpáteční cestu, bylo by třeba mít let z Londýna zpět koupený separátně…

      Můžete celou situaci vyřešit dokoupením odbaveného zavazadla či zavazadel, u nichž si lze zvolit počet kusů a konkrétní let. Případně zkusit napsat přímo na support Ryanair, zdali by nedokázali přidat službu separátně. :)

      Tonda

  2. Hanka

    Dobry vecer, odvcera platia nove RyanAir predpisy ohladom batoziny. Prosim je to niekde zhrnute, ako presne to teraz funguje? Je nas viac a ideme aj s detmi, tak nech mame co najmensi stres :) napiste prosim, ako to riesite napriklad vy :)

    Letenky sme zakupili 10/2018 a cestujeme v 11/2018, zatial bez prednostneho nastupu, nic extra sme neplatili, len dieta a rodic maju presne miesta. Vopred srdecna vdaka, ked tak napiseme potom podotazku, ak nieco nebude jasne.

    • Haka

      Hanka

      otazka 1: max si teda mozme zobrat bezplatne na osobu 40x20x25cm, ale ak prideme medzi poslednymi, mozu nam to odmietnut nalozit do kabiny? stalo sa vam to uz niekomu?

      otazka 2: kvoli detom mame zaplatene sedadla, toto nema ziadny vplyv na mnozstvo batoziny, spravne?

      otazka 3: tieto vase odpovede spred 4 mesiacov este platia?

      „Pokud si dokoupíte odbavené zavazadlo, tak jej standardně odevzdáte na přepážce. Situace s kabinovými se nijak nemění. Stále máte právo na 2 příruční zavazadla, přičemž menší si s sebou smíte vzít do letadla, zatímco to větší Vám zdarma odbaví u gatu.
      Příruční zavazadla máte zdarma v základní ceně letenky a přednostní nástup si připlácet nemusíte.
      Dohromady by neměla přesáhnout 10 kg a jejich rozměry jsou limitovány na 55 x 40 x 20 (větší) a 35 x 20 x 20 cm (menší).“

  3. Lída

    Prosím, je nutno při rezervaci letenky již znát číslo pasu? Zatím není nový hotov.

    • Tonda Jelinek (ZaleťSi.cz)

      Lída

      Dobrý den, Lído,

      záleží kam letíte, teoreticky byste si mohla vystačit s OP (jednoduchá alternativa). :)

      Tonda

  4. Dobrý den. Před týdnem jsem prostřednictvím nabídky levných letů Zaletsi.cz poprvé vybral let do Itálie, letiště Alghero, odlet 20.10. v 14.15 hod.z Bratislavy, a „proklikal “ jsem až k stránce, kde mi byla byla potvrzena informace o letu stav letu – potvrzeno číslo rezervace JU3YNP. Nepřišel mi ale e-mail, čekal jsem několik dni v domnění, že je vše v pořádku. Po asi pěti dnech jsem ověřoval rezervaci, přihlásil se do myRyamair přes svůj účet na google, a po zadání čísla rezervace jsem zjistil, že není evidována. Jelikož jsem již měl v Alghero již zaplaceno ubytování, provedl jsem vše znovu, včetně platby platební kartou, opět mi bylo přiděleno číslo rezervace, a ihned mi přišel o letu s reservací e-mail na účtu google. Číslo reservace je E1353T. Nyní je zřejmě vše v pořádku, do mobilu jsem si stáhl aplikaci Ryanair, a v sekci My trips mám svou rezervaci zobrazenou. Nyní si hlídám si odchozí platbu ze svého bankovního účtu a stále nic. Moje otázky zní,:
    1 . Po kolika dnech se platby za letenky strhávají z bankovních účtů ?
    2. je možné někde telefonicky ověřit, proč se mi nepodařilo první nákup letenky s rezervací JU3YNP správně dokončit, a je možné, že mi bude taky stržena z mého bankovního účtu duplicitně ? K rezervaci JU3YNP mám vytištěnou internetovou stránku s potvrzením, e-mail k této rezervaci však nemám. Jak bych měl dále postupovat ? Komunikovat telefonicky v anglickém jazyce s centrálou Ryanairu se mi moc nechce, nevím zda bych se správně vyjádřil.

    Poznámka: Vše řeším jen z důvodu, že u druhého nákupu letenek stejného letu byla již cena vyšší o cca 100 eur, a jelikož není zaznamenána žádná odchozí platba za letenky z mého bankovního účtu, mám obavy že mohou být uhrazeny obě dvě.

    • Tonda Jelinek (ZaleťSi.cz)

      Bob

      Dobrý den, Bobe,

      i nám se občas stalo, že email potvrzující rezervaci se ztratil kdesi v éteru. Určitě jste na to šel správně a ověřil si svou letenku v sekci „My Bookings“, pokud tam příslušný let skutečně vidíte, tak bych byl klidný.

      Co se týče neproběhnutých plateb, tak bych zkontaktoval svoji banku s dotazem, zda-li neeviduje onu platbu či platba není zatím jen blokována. Ryanair si peníze vždy strhává v řádu několika dní – nemusíte to být okamžitě.

      Tonda

  5. Hana Hollainová

    Dobrý den, letíme zítra z Norimberka na Maltu , let č. FR 2568, a nevím jak nás mám odbavit….
    Moc díky za pomoc

  6. Hana

    Zdravim, jsem v kupování letenek hodně nová. Máma otázku, letenky mám zarezervovane a zaplacené. Moc ale nechápu, jak se dostanu k letence ve fyzické podobe. Oni mi ji pošlou poštou před odletem nebo jak?

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Hana

      Dobrý večer,

      jestli se jedná o letenky Ryanairu, do mailu vám musel přijít rezervační kód, s tím se přes jejich stránky 48h a méně před odletem odbavíte, vytisknete a s tou vytištěnou palubenkou a občankou/pasem dorazíte na letiště. :)

      Hezký večer

      Jirka

  7. Martina

    Dobrý den, neví někdo jak dostat od Ryanairu fakturu ??
    Letenka je na firmu, placená firemní kartou.

    Děkuji

  8. Adéla

    Dobrý den,
    Koupila jsem si letenky u Ryanairu. Chtěla jsem si na jejich webu zkontrolovat, jestli je vše v pořádku. Když ale žádám číslo rezervace, které mi poslali, tak se mi objevuje že se nedaří najít moji rezervaci. Mohlo by to být tím, že ještě nemám dělat check in, protože letím až na konci srpna?
    Letenku jsem zajišťovala přes Student Agency.

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Adéla

      Dobrý den,

      záleží, jaký e-mail tam zadáváte, zkusil bych svůj a pak by se ta rezervace měla normálně objevit. 😉

      Jirka

          • Aha. Díky!
            A ještě jeden dotaz. Při nákupu na ryanairu mě straší, že pouze zákazníci, kteří si zakoupili Přednostní nástup do letadla a 2 palubní zavazadla, si mohou vzít svá zavazadla na palubu. Je to problém? To si nebudu moci vzít ani malou kabelku?
            LK

        • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

          Lenka

          Jo, to strašit můžou, maj to tam šikovně napsaný. :) V základní ceně je klasické kabinové zavazadlo a kabelka. Klasické kabinové vám můžou (ale nemusí) zdarma na bráně odbavit v případě, že je letadlo plné.

          Jirka

  9. Alena

    Dobrý den.

    Lze zakoupit letenky v librách? Když dám vlajku UK, tak se mi změní pouze jazyk, ale cena stále v českých korunách. Děkuji

  10. Dobrý den,
    dá se nějakým způsobem obejít rozsazení dvou lidí bez dražší letenky? Nepotřebujeme velké zavazadlo. Chceme jen sedět vedle sebe. Děkuji

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      L.

      Dobrý den,

      leda si připlatit za seating, alternativně se zkusit odbavit co nejpozději to jde, potom ta pravděpodobnost, že budete mít místa u sebe/lepší místa je vysoká.

      Nijak jinak obejít to nelze.

      Jirka

  11. Michal jágr

    Dobry den, kdyz si nedám přednostní nástup do letadla a 2 palubní zavazadla znamená to tedy, že si na palubu nemuzu nic vzit? Dekuji

    • Tonda Jelinek (ZaleťSi.cz)

      Michal jágr

      Dobrý den, Michale,

      na palubu si smíte vzít menší příruční zavazadlo. To větší Vám bude odebráno u gatu a bude zdarma odbaveno do zavazadlového prostoru. :)

      Tonda

      • Michal jágr

        Tonda Jelinek

        Takze chapu dobre, ze kdyz si do objednavky zaplatim jen „Přidat odbavená zavazadla“ 20 kg zavazadlo, tak uz nemusim platit „přednostní nástup do letadla a 2 palubní zavazadla“ nebo musim? Chci jet do Madarska a nevim co je nutne platit. Zavazadlu budu potrebovat :-)

        • Tonda Jelinek (ZaleťSi.cz)

          Michal jágr

          Pokud si dokoupíte odbavené zavazadlo, tak jej standardně odevzdáte na přepážce. Situace s kabinovými se nijak nemění. Stále máte právo na 2 příruční zavazadla, přičemž menší si s sebou smíte vzít do letadla, zatímco to větší Vám zdarma odbaví u gatu.

          Příruční zavazadla máte zdarma v základní ceně letenky a přednostní nástup si připlácet nemusíte. :)

          Tonda

  12. Dobrý den,

    Rád bych Vás požádal o radu. Asi před 14 dny jsem kupoval letenky přes Ryanair z Prahy do Bergama, tam vše proběhlo bez problémů. Následně jsem chtěl koupit z Bergama nejprve do Lamezie, pak jsem rozhodnutí změnil a jako cílovou destinaci volil Neapol, každopádně v obou případech už nejsem schopen kartou zaplatit (hází to neustále chybovou hlášku:
    „Ajaj. Někde nastala chyba.
    Je nám líto, ale v této chvíli nelze Vaši rezervaci dokončit.“
    Zkoušel jsem všechno možné, jiné karty kreditní i debetní (celkem 7), jiné prohlížeče, režim neviditelnosti v prohlížeči, smazat cookies, appku na Iphone a pořád to samé. Na live chatu už mi nic dalšího poradit nedokážou.
    Neměli byste vy nějakou radu? Díky

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Jan

      Dobrý den Honzo,

      bylo to kupované přes web Ryanairu? Máte dostatek peněz? Nemáte překročený limit pro platby přes internet? Těch problémů, proč to nejde koupit, je celá řada. :-/

      • Ještě jednou dobrý den,

        Předně děkuji za rychlou reakci.
        Ano, přímo přes jejich web. Dostatek peněz byl bezpochyby na všech účtech (asi 6 – moje, matky, kamaráda), limit mohl být překročený maximálně při prvním odmítnutí (následně jsem je zkontroloval a zvýšil i s rezervou navíc) a to jen u jedné z karet u ostatních ne (navíc mezi tím uplynul 2x týden, takže limit by měl být obnoven). Navíc jsem to zkoušel opravdu hodněkrát, takže nějaký překlep v zadání karty je také nesmysl.
        Už jsem asi bezradný 😀

        • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

          Jan

          A máte povolené platby přes internet? Nezadáváte jména s diakritikou? 😀 Ono toho už moc poradit nejde. :)) Alternativně využít prostředníka – u nás je to narovinu o pár kaček dražší, ale mělo by to projít => letenky.zaletsi.cz

          Jirka

          • To mám, letenky z Prahy do Bergama jsem normálně koupil (cena +- stejná). Zadávám normálně s diakritikou, ale zkoušel jsem si bez a stejná písnička 😀 Asi to tak dopadne. Koukal jsem ale na Váš vyhledávač a mezi společnostmi jsem Ryanair vůbec nenašel a neukázal se ani ve chvíli, kdy jsem Let. společnost bez preference.
            Každopádně díky za Váš čas.

        • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

          Jan

          Jo tak Ryanair nefunguje dočasně ani teď u nás v našem vyhledávači, protože tam byly nějaké podvody s platbami přes internet. 😀 Ach jo, to je fakt zakletý…

          Ještě vám můžu nabídnout to, že to zkusíme koupit my (samo za cenu Ryanairu) pokud nám pošlete peníze předem na účet (napište příp. na jirka@zaletsi.cz a zkusím vám pomoci).

          Hezký den

          Jirka

  13. Daniel Wrana

    Dobrý den,
    snažím se koupit letenky od Ryanair z Norimberku na Maltu, cena je celou dobu v eurech, ale když se dostanu na placení změní a odmítnu jejich kurz, změní se cena na koruny s jejich nevýhodným kurzem. Ale já mám platební kartu k účtu v eurech a chtěl bych zaplatit původní částku v eurech. Nevíte, jak to udělat? Díky

    • Jenom upřesňuji dotaz. Nevíte, co se tedy stane kdybych částku zaplatil z eurového účtu. Převedla by se částka v korunách na eura, tudíž bych zaplatil víc, než kdybych platit kartou ke korunovému účtu?

      • To jsem zkoušel, ale když dojde na platbu, systém zřejmě pozná podle karty, že se jedná o českou kartu a cenu překlopí na koruny v tom nevýhodném kurzu. Stejně to měl asi Jiří níže. Ale samotná cena se změní až poté, co zruším ten nabízený kurz

        • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

          DW

          Potom bych zaplatil Paypalem. Je to zdarma, stačí se tam registrovat tu kartu, kurz se pak nezmění, teď jsem to vyzkoušel a funguje to.

  14. Jirí

    Chtěl bych upozornit, že tomu GARANTOVANÉMU KURZU Ryanairu SE NELZE VYHNOUT! Nechápu k čemu tam to zaškrtávací políčko je – nefunguje. Objednával jsem 2x letenky a i když jsem si dával pozor a zaškrtnutí políčka jsem zrušil, okamžitě vpravo automaticky naskočí místo € cena v Kč podle toho jejich kurzu (který byl cca 27,5 Kč/€ 😛 ), přestože měl být uplatněn kurz banky! Banka s tím nic nenadělá, jedině to může celé zrušit dokud je to jen bloknuté na kartě. Psal jsem tedy aspoň stížnost Ryanairu ale proč to tak je a co s tím jsem z nich zatím nevypáčil…

  15. Alena

    Dobry den,uz se snazim nekolik dni otevrit stranky RYANAIRU,ale ne a ne nacist..Nevite,zda je nejaky problem?

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Tomáš

      Dobrý den,

      letenky od Ryanairu dorazí okamžitě. Jestli nedorazily, zkontroloval bych spam a pak se mrknul případně, jestli je zablokovaná částka za letenky v internetovém bankovnictví.

      Jirka

  16. Michal

    Ahoj, rád bych se zeptal: Kupoval jsem dvě letenky s celkovou cenou 4753 CZK, ve výsledku mi z účtu zmizelo 5191 CZK. Cena v EUR byla 199,05, ale nutno říct, že při rezervaci tam žádná cena v eurech nebyla. Poradite mi, zda lze nějak postupovat? Děkuji

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Michal

      Ahoj Michale, tohle vypadá, že sis zapomněl odkliknout dynamickou konverzi změny (po zadání karty ti to Ryanair udělá automaticky).

      Teoreticky to jde zrušit přes jejich telefon a vytvořit pak novou rezervaci a dát si před platbou na tohle pozor.

      Jirka

  17. Magda

    Dobrý den,
    Právě jsem si chtěla koupit letenky do Bulharska, na obrazku letadla jsem označila 5 políček =5osob, ve vyúčtování byli napsané pouze 3, nerozumim tomu??nektera mista se platila, jina ne, ale celkem proste jen 3, dekuji moc za radu jak na tento system???????????

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Magda

      Dobrý den,

      musíte si vyhledat nejprve letenky pro 5 osob a ne pouze pro 3, potom by to mělo být v pořádku.

      Jirka

  18. Jarda

    Dobrý den,
    koupil jsem 4 letenky. Na e-mail mi přišla dvě potvrzení ale dvě ne. Na účtu se mi peníze zablokovaly za všechny. Kdy přijdou samotné letenky?
    Děkuji.

    • Jirka Spolek - www.zaletsi.cz (ZaleťSi.cz)

      Jarda

      Měly by dorazit co nejdříve po zaplacení, nicméně blokace neznamená, že je to zaplacené. Zaplacené je to v momentě, kdy peníze reálně odejdou z banky.

      Ještě bych mrknul do spamu, jestli tam náhodou nespadly.

      Jirka